Znane seriale mają większą oglądalność niż jesienne telewizyjne nowości
Od wprowadzenia jesiennych ramówek najwięcej widzów przyciągają emitowane od lat seriale: "M jak miłość", "Na dobre i na złe" oraz "Ojciec Mateusz".
Z danych Nielsen Audience Measurement za okres od 1 września do 24 października wynika, że te trzy produkcje prowadzą pod względem oglądalności zarówno w grupie ogólnej, jak i komercyjnej. W tej pierwszej odcinek "M jak miłość" z 15 października zgromadził w TVP 2 średnio 7,56 mln widzów. Drugie miejsce także zajął serial Dwójki – odcinek "Na dobre i na złe" z 26 września obejrzało 5,73 mln widzów. Trzecia była produkcja TVP 1 – serial "Ojciec Mateusz", którego odcinek z 6 września obejrzało 5,12 mln osób. Dalej znalazły się "Barwy szczęścia" Dwójki z 4,73 mln widzów (8 października) i najwyżej sklasyfikowana nowość – "Siła wyższa" z widownią 4,33 mln osób (2 września). W pierwszej dziesiątce zmieściły się także trzy produkcje TVN i sitcom Polsatu.
W grupie komercyjnej widzów w wieku 16-49 lat pierwsza czwórka była taka sama: "M jak miłość" (2,86 mln widzów w tej grupie), "Na dobre i na złe" (2,30 mln), "Ojciec Mateusz" (1,72 mln; z tym że w tej grupie najwyższą oglądalność miał odcinek z 13 września) oraz "Barwy szczęścia" (1,58 mln; 9 września). Natomiast piąte miejsce zajął nowy serial TVN "Lekarze", który przyciągnął 1,57 mln widzów w wieku 16-49 lat (odcinek z 17 września). (RUT)
(28.10.2012)










