Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 23, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP zapłaciła za mecze polskich piłkarzy prawie siedem razy tyle co Polsat

Za prawa do transmisji 21 meczów naszej reprezentacji w piłce nożnej Telewizja Polska zapłaciła 6,2 mln euro, podczas gdy Telewizję Polsat prawa do pokazywania tych spotkań kosztowały 900 tys. euro – nieoficjalnie dowiedział się "Presserwis".

Chodzi o kupione od firmy Sportfive prawa do 21 spotkań Polaków - towarzyskich i eliminacyjnych do mistrzostw świata w piłce nożnej 2014. Telewizja publiczna transmituje je na antenie otwartej TVP 1, a Polsat w płatnym kanale Polsat Sport. Obaj nadawcy mogą też emitować mecze w sieci.
– Z zasady nie komentujemy tego typu informacji – ucina Tomasz Matwiejczuk, rzecznik prasowy Grupy Polsat, pytany o wartość transakcji. Tajemnicą handlową zasłania się też Joanna Stempień-Rogalińska, rzeczniczka prasowa TVP.
Dlaczego jednak telewizja publiczna wydała 6,2 mln euro, nie gwarantując sobie wyłączności na mecze? – Kupiliśmy pakiet za cenę rynkową, którą jesteśmy w stanie odzyskać za reklamy i od sponsorów. Nie jest powszechną praktyką stosowanie praw wyłącznych przez licencjodawców – odpowiada rzecznik TVP.
Andrzej Placzyński, prezes Sportfive, o kwotach, jakie jego firma uzyskała za licencje, nie chce rozmawiać. – To informacje poufne – stwierdza. Nie informuje też, ile musiałby zapłacić kolejny nadawca chcący pokazać mecze Polaków (ciągle można kupować prawa dla kanałów płatnych).
Dotychczas Polacy rozegrali trzy mecze eliminacyjne do mundialu 2014. Pierwsze dwa (z Mołdawią i Czarnogórą) dostępne były tylko za dodatkową opłatą 20 zł (pay-per-view) w sieciach kablowych i w Cyfrowym Polsacie (TVP i Sportfive nie mogły się porozumieć co do ceny za te spotkania). Operatorzy nie zdradzili, ile osób wykupiło dostęp do transmisji, ale eksperci oceniali, że każdy mecz mogło obejrzeć maksymalnie ok. 200 tys. widzów. Trzecie spotkanie – z Anglią – przyciągnęło 6,6 mln widzów do TVP 1 i 460 tys. do Polsat Sport. (RUT)

(23.10.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.