Serwisy grupowe wprowadzają usługi mające zatrzymać klientów
(Fot. gruper.pl)
Popularność serwisów zakupów grupowych od miesięcy spada. Podejmują więc kolejne działania, by zaktywizować użytkowników.
Według badania Megapanel PBI/Gemius w listopadzie 2011 roku Grupa Groupon przyciągnęła ponad 3,5 mln użytkowników, serwis Citeam.pl - prawie 2,4 mln, a Gruper.pl - 1,7 mln. Natomiast według danych za sierpień br. Grupę Groupon odwiedziło niespełna 2,3 mln internautów, Citeam.pl - 1,1 mln, a Gruper.pl - 820 tys. Wobec takiego spadku popularności twórcy serwisów grupowych szukają sposobów na przyciągnięcie nowych i zatrzymanie obecnych klientów. Na przykład przekonują, że sporo odwiedzin generują kliknięcia z newsletterów rozsyłanych na e-maile potencjalnych i obecnych klientów. Dlatego Gruper.pl testuje już system personalizacji ofert w mailingach, a polski Groupon.pl taką usługę uruchomi jeszcze w tym roku. Jego usługa Smart Deals będzie polegała na wysyłaniu codziennego newslettera dostosowanego pod kątem ofert, którymi dana osoba interesowała się w ostatnim czasie.
W ostatnim miesiącu Groupon.pl uruchomił już inne usługi mające utrzymać zainteresowania serwisem: Bezpieczny Groupon to zbiór zasad regulujących m.in. takie sprawy, jak bankructwo jednego z partnerów Groupona i warunkujących sposoby zwrotu pieniędzy za niezrealizowane kupony; Groupon Premium to usługa skierowana do partnerów chcących dotrzeć do wyselekcjonowanych klientów: serwis może stworzyć specjalną ofertę, która dotrze do wybranej grupy.
Z kolei Gruper.pl w ostatnim czasie uruchomił projekt Bonbonier.pl - portal typu social gifting, w którym internauta może obdarować bonem podarunkowym oferowanym przez partnerów serwisu konkretną osobę spośród znajomych na Facebooku. Natomiast należący do Grupy Allegro.pl serwis Citeam.pl planuje dla swoich partnerów możliwość zarządzania sprzedażą kuponów. (AT)
(22.10.2012)










