Dział: INTERNET

Dodano: Wrzesień 03, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dostęp do części treści w sieci już płatny

Od dziś trzeba płacić za dostęp do wybranych sekcji w serwisach, które przystąpiły do systemu Piano Media.

Systemem Piano objęto 42 serwisy internetowe zawierające ponad 119 różnych sekcji tematycznych. Okres darmowej rejestracji zakończył się w niedzielę - siedem tygodni od ogłoszenia przez polskie media faktu, że będą one korzystać z jednej platformy służącej dystrybucji i sprzedaży treści.
Piano Media przystąpili: Agora SA, Murator SA, Ringier Axel Springer Polska, Polskapresse, Media Regionalne, Edytor i Polskie Radio. Tygodniowa prenumerata kosztuje 9,90 zł, miesięczna 19,90 zł, a roczna 199 zł.
Jak podano w komunikacie, liczba osób, które wykazały zainteresowanie okresem darmowej rejestracji była bardzo duża, ”umacniając oczekiwania zarówno firmy Piano Media, jak i jej partnerów medialnych co do sukcesu tego systemu płatności”. ”Ilość wstępnych rejestracji była zaskakująco wysoka” – powiedział prezes Piano Tomáš Bella. ”Ich wzrost zdecydowanie przyspieszył z chwilą zamykania treści internetowych przez naszych partnerów, w szczególności po tym, jak umieścili ikony klucza symbolizujące płatny kontent i informowali o nim swoich czytelników. Jeżeli poradzimy sobie w Polsce tak dobrze, jak na Słowacji i w Słowenii, wówczas możemy oczekiwać rezultatów zgodnych z naszymi przewidywaniami” – dodał.
W ramach systemu płatności Piano Media dostawcy treści sami decydowali, które sekcje swoich serwisów internetowych zamknąć i jakie korzyści otrzymają czytelnicy z tytułu użytkowania Piano. Niektóre media oferują dostęp do treści, zanim udostępnione zostaną szerszej publiczności, inne zapewniają ekskluzywne materiały, dostępne wyłącznie dla prenumeratorów Piano, natomiast Polskie Radio gwarantuje dostęp do swoich audycji z dźwiękiem w najlepszej jakości.
Polska jest trzecim – po Słowacji i Słowenii – krajem, który wdrożył krajowy system płatności online stworzony przez Piano Media.
Piano Media będzie pobierało 30 proc. przychodów ze sprzedaży treści wydawców. (KOZ, PR)

(03.09.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.