Facebook wprowadza w Polsce sponsorowane wyniki wyszukiwania
Serwis Facebook od dziś wprowadza w Polsce nową formę reklamy - sponsorowane wyniki wyszukiwania. To odpowiednik linków sponsorowanych Google.
Po wpisaniu danej frazy w okno wyszukiwania Facebooka w wynikach pojawi się sponsorowany rezultat, który będzie reklamą. Ta forma reklamy ma umożliwiać firmom dotarcie ze swoim komunikatem do określonego targetu. - Dla reklamodawców to atrakcyjna forma, pozwalająca powiązać z odpowiednimi markami strony na Facebooku, które swoją nazwą nie odnoszą się bezpośrednio do brandu - mówi Magdalena Górnicka, community manager w agencji FaceAddicted. Dodaje jednak, że sponsorowane wyniki wyszukiwania mogą początkowo wprowadzać w błąd użytkowników. - Wyszukując coś na Facebooku, zazwyczaj klikamy w wyniki, które wyświetlają się nam na domyślnym pasku, dopiero później przechodzimy do pełnych wyników. Nowa forma reklamy ułatwi z jednej strony dotarcie do marek, ale z drugiej strony użytkownik może nie zauważyć dopisku "sponsorowany" i przez to, nie do końca świadomie, wybierze fan page - mówi Górnicka.
TW










