Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 20, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nowe kina, wysoka frekwencja i cyfryzacja napędzają reklamę kinową

Wzrost wydatków na reklamę kinową wyniósł w pierwszym półroczu br. 14 proc. - podał dom mediowy Starlink. Jest to największa dynamika wzrostu rok do roku wśród wszystkich mediów.

Wydatki na reklamę w kinach wyniosły w pierwszym półroczu br. 47,3 mln zł i choć jest to mniej niż w przypadku innych mediów, sektor ten rozwija się najdynamiczniej. Przedstawiciele branży podkreślą, że ogromne znaczenie ma cyfryzacja kin. - Stuprocentowa cyfryzacja sieci Multikino pozwoliła obsługującemu ją brokerowi osiągnąć w pierwszym kwartale najwyższy wzrost na rynku - mówi Mariusz Spisz, prezes spółki Multikino Media (biuro reklamy i sprzedaży korporacyjnej Multikina). – Dzięki cyfryzacji w kinach pojawiło się wielu nowych klientów – dodaje. Benefity cyfryzacji to oszczędność czasu, pieniędzy i większa elastyczność w planowaniu kampanii. Kinga Dołęga-Lesińska, prezes firmy Kinads (broker reklamy kinowej), podkreśla, że cyfryzacja kin spowodowała, iż reklamę telewizyjną w jeden dzień można zaadaptować do kin.
Mariusz Spisz zauważa, że więcej na reklamę kinową przeznacza większość klientów tego medium (branża telekomunikacyjna, spożywcza, RTV). Po raz pierwszy w kinach pojawiły się sieci handlowe. – Reklamodawcy dostrzegli szerokie możliwości: niejednokrotnie kampanie były wzbogacane o sponsoring wydarzeń specjalnych, jak Euro 2012 w Multikinie, lub akcje prosprzedażowe, na przykład "Poniedziałki z Coca-Colą" - mówi Spisz.
Kinga Dołęga-Lesińska z Kinads dodaje, że na wzrost reklamy kinowej ma też wpływ m.in. otwarcie się na reklamę kin tradycyjnych . - Do tych kin weszli reklamodawcy z tak zwanej średniej półki, którzy mogą zapłacić mniej niż w multipleksach i dotrzeć do swojego odbiorcy w regionie - wyjaśnia.
- Niebagatelne znaczenie ma również aktywność działów handlowych kin, które proponują różne nieszablonowe projekty i są otwarte na potrzeby reklamodawców - dodaje z kolei Alfred Ejsmont, radio, outdoor, ambient & cinema director w Universal McCann.
O tym, że budżety kinowe będą nadal rosły, świadczyć ma m.in. otwieranie nowych kin, rosnąca frekwencja w kinach w stosunku do ub.r. i atrakcyjny repertuar w drugim półroczu br. (m.in. nowy "Bond" i "Hobbit"). (TW)

(20.08.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.