W pierwszy półroczu 2012 roku spadły wpływy reklamowe telewizji, prasy i outdooru
W pierwszym półroczu br. na reklamę w Polsce wydano 3,64 mld zł - o 4,4 proc. mniej niż rok temu - obliczył dom mediowy Starlink. Najbardziej spadły wpływy dzienników i czasopism.
Wydatki reklamowe na dzienniki spadły o 19,1 proc. (do 229 mln zł), magazyny straciły 15,8 proc. (297 mln zł), outdoor - 5,8 proc. (231 mln zł), a telewizja - 5,2 proc. (1,9 mld zł). Zyskały: Internet - 9,3 proc. (648 mln zł), radio - 0,9 proc. (281 mln zł) i kina - 14,3 proc. (47 mln zł).
Budżety reklamowe najbardziej zmniejszyli producenci żywności - o 20,5 proc. (do 394 mln zł). O 15 proc. spadły wydatki branży FMCG, a o 7,4 proc. branży finansowej. Liderem wydatków pozostają telekomy (461 mln zł, wzrost o 8,3 proc.). (GK)
(18.08.2012)










