Dział: INTERNET

Dodano: Sierpień 08, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Euro 2012 ściągnęło internautów do witryn sportowych

Z najnowszych danych badania Megapanel PBI/Gemius za czerwiec wynika, że internetowi wydawcy serwisów sportowych w czerwcu odnotowali nawet 100-proc. wzrost popularności w porównaniu z majem.

Największy, o prawie 160 proc. większy ruch internauci wygenerowali na sportowych stronach TVP. W majowym zestawieniu sportowe działy TVP były zestawione poza pierwszą dziesiątką i z wynikiem 396,8 tys. internautów uplasowały się na 13. miejscu. W czerwcowym rankingu Grupa TVP awansowała na 7. pozycję - serwisy sportowe TVP odwiedziło 1,03 mln internautów. Wynik został osiągnięty m.in. dzięki udostępnieniu za darmo wszystkich meczów transmitowanych na antenach TVP, a także materiałów wideo - skrótów spotkań, zdobytych bramek i wywiadów.
O 126,6 proc. wzrosła liczba odwiedzin sportowych stron na Interia.pl. Wirtualna Polska z kolei w tej kategorii umocniła się na pozycji lidera, pozostawiając na drugim miejscu Onet.pl. Wirtualna Polska miała o 61,5 proc. nowych użytkowników więcej, a Onet.pl - 40 proc. - Kiedy relację z imprezy śledzi o niemal milion ludzi więcej, niż przygotowaną przez konkurencję, możesz, a nawet powinieneś być z siebie zadowolony - mówi Rafał Miernik, kierownik działu Sport.wp.pl. - Tak duży wzrost daje nam poczucie, że wykorzystaliśmy szansę, jaką dało nam Euro, w optymalny sposób - dodaje.
Pojedynczą witryną, która zyskała najwięcej, jest sportowa strona Muratora - Gwizdek24.se.pl. Witrynę odwiedziło o 99,4 proc. internautów więcej niż w maju - w sumie 1,48 mln. - Gwizdek24.se.pl już od paru miesięcy, krok po kroku, zyskiwał nowych użytkowników - zauważa Łukasz Sawala, redaktor prowadzący serwis. - W wynikach oglądalności obserwowaliśmy, że internauci zaczynają się przyzwyczajać do sposobu, w jaki podajemy informacje sportowe. Podczas Euro udało nam się połączyć jakość z ilością, większość naszych relacji tekstowych pozycjonowała się w pierwszej trójce wyników wyszukiwania w dniach meczowych - dodaje Sawala.
Wraz ze wzrostem liczy użytkowników serwisów sportowych skrócił się czas ich przebywania na tych witrynach. W maju br. średni czas obecności użytkownika na stronie Sport.pl wynosił 1 godzinę i 2 minuty, Eurosport.pl - 2 godziny i 6 minut, a na stronach sportowych Wirtualnej Polski - 44 minuty. W czerwcu na poszczególnych witrynach spadł odpowiednio: do 50 minut, 1 godziny i 38 minut oraz 39 minut.
- W czasie Euro 2012 przybyło internautów, którzy interesowali się sportem. Większości z nich - ani nam, ani naszej konkurencji - nie uda się zatrzymać - zauważa Rafał Miernik. - Nie ma co ukrywać, popularność naszej kategorii zależy po prostu od tego, co w danej chwili się w sporcie dzieje - tłumaczy.

(08.08.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.