Media społecznościowe są cytowane częściej niż telewizja
Media społecznościowe były w czerwcu br. cytowane częściej niż stacje telewizyjne. Liderem pozostaje jednak prasa – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów, który dołączył Facebook, Twitter i YouTube do badania tytułów prasowych, radia i telewizji.
Na informacje z prasy dziennikarze powoływali się w czerwcu 3076 razy (analiza IMM objęła ponad 900 gazet i czasopism), na radio – 743 razy (badano Programy I i III Polskiego Radia, RMF FM, Radio Zet, Tok FM, Radio PiN, Radio Euro, Radio Maryja oraz Radio dla Ciebie), a cytatów z mediów internetowych było 611. Czwarte miejsce w tym zestawieniu zajęły serwisy społecznościowe (Facebook, Twitter, YouTube) z 544 cytatami. Piąta była telewizja, na którą powoływano się 438 razy (TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVN, TVN 24, TVN Turbo, Polsat, TV 4, TV Biznes, TVN CNBC).
"Facebook i Twitter bardziej opiniotwórcze niż telewizja" – skomentowano to w raporcie IMM, który w innym zestawieniu porównuje też Facebook i Twitter z tytułami prasowymi i innymi mediami. W tym rankingu pierwsza jest "Gazeta Wyborcza" (633 cytaty), druga "Rzeczpospolita" (448), trzecie miejsce zajmuje "Dziennik Gazeta Prawna" (343), czwarte RMF FM (290), a piąte i szóste – Facebook (235) i Twitter (228). Pierwszą dziesiątkę zamykają Radio Zet (189), "Przegląd Sportowy" (187), "Wprost" (185) i TVN 24 (161).
Analizę przeprowadzono na podstawie 544 przekazów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1–30 czerwca br. (RUT, PR)
(02.08.2012)










