Rynek reklamy zewnętrznej mniejszy o prawie 4 proc. - podaje IGRZ
W drugim kwartale br. rynek reklamy zewnętrznej był wart 166 mln zł, o 3,7 proc. mniej niż w tym samym czasie 2011 roku (172,4 mln zł). W pierwszym półroczu br. na reklamę zewnętrzną wydano 287,7 mln zł - prawie tyle samo co w pierwszym półroczu ub.r. (287,9 mln zł) - podała Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej.
W drugim kwartale br. największe wpływy przyniosły branży firmy z sektora sprzedaż (18,6 proc. ogólnej wartości). Kolejne miejsca w tym zestawieniu zajęły sektory: żywność - 18,6 proc., telekomunikacja - 12 proc., rozrywka/kultura - 9,9 proc. oraz motoryzacja/transport - 9 proc.
W rankingu najczęściej reklamowanych produktów prym wiodą sieci handlowe/hipermarkety z udziałem w rynku na poziomie 16,3 proc. Dalej są: systemy telefonii komórkowej - 10,7 proc., napoje - 6,6 proc., piwo - 6,4 proc. i samochody - 5,2 proc.
IGRZ zwraca uwagę, że gazety codzienne i magazyny jako "produkty" już praktycznie nie reklamują się w outdoorze, co - zdaniem Izby - potwierdza spekulacje o schyłku prasy drukowanej.
Zestawienie obejmuje firmy (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS, BP Media, Business Consulting, CAM Media, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Defi Poland, Gigaboard Polska, Mini Media, Ströer Out of Home i Warexpo. (TW)
(31.07.2012)










