"Parkiet" zmieni format i poszerzy tematykę
W ciągu dwóch dni Presspublica (wydawca "Rzeczpospolitej"), sfinalizuje umowę kupna od TP Internet większości udziałów (99,45 proc.) w spółce Parkiet Media SA, która wydaje dziennik "Gazeta Giełdy Parkiet". Na transakcję zgodził się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Po zmianie właściciela ”Parkiet” w nowym formacie (połowa formatu głównego grzbietu ”Rzeczpospolitej”) będzie drukowany w drukarni należącej do Presspubliki. Nowy wydawca nie podaje, kiedy nastąpią te zmiany. - To kwestia rozwiązania dotychczasowej umowy o druk – mówi Piotr Frątczak, wiceprezes Presspubliki. W pierwszym kwartale przyszłego roku w ”Parkiecie” pojawią się nowe rubryki, adresowane do szerszej grupy czytelniczej. - Po zmianach odbiorcami tytułu będą szeroko pojęte rynki kapitałowe, a nie tylko środowisko inwestorów giełdowych – mówi Frątczak. W planach jest także zmiana layoutu oraz zatrudnianie nowych dziennikarzy. Presspublica zawarła umowę warunkową w sprawie kupna akcji Parkiet Media SA, pod koniec września. Na sfinalizowanie umowy musiała poczekać, aż Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oceni, czy przejęcie tytułu nie będzie działaniem ograniczającym konkurencję.(ML, 13.12.2005)










