Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 19, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rynek reklamy internetowej urósł o 9 proc. - podaje IAB AdEx

Wydatki na reklamę w Internecie według rodzaju reklam

Polski rynek reklamy internetowej w pierwszym kwartale 2012 roku był wart 485 mln zł, czyli o 9 proc. więcej niż w tym okresie ub.r. - wynika z badania IAB AdEx, przeprowadzonego przez PwC dla IAB Polska.

Największy udział w rynku w badanym okresie miały reklama graficzna i reklama w wyszukiwarkach internetowych - po 36 proc. Na kolejnych miejscach znalazły się: ogłoszenia - 20 proc. oraz e-mail marketing - 6 proc.
Na reklamy w Internecie najwięcej (16,4 proc. ogółu wydatków reklamowych w sieci) wydały w pierwszym kwartale firmy z branży motoryzacyjnej. Dalej są: finanse - 12,4 proc., telekomunikacja - 9,7 proc., handel i nieruchomości - po 9,3 proc.
W ocenie Piotra Kowalczyka, prezesa zarządu IAB Polska, ogólny spadek wydatków na reklamę odcisnął jednak piętno na strukturze wydatków w Internecie. "Najbardziej odczuły to segmenty rynku bazujące na reklamie wizerunkowej, w przypadku której cięcia wydatków zawsze uwidaczniają się w pierwszej kolejności, a więc display i e-mail marketing" - twierdzi w komentarzu do badań Piotr Kowalczyk. "Z trzech największych branż tradycyjnie inwestujących najwięcej w reklamę w Internecie, swoje wydatki zwiększyła jedynie branża motoryzacyjna; telekomunikacja i finanse je zredukowały" - zauważa prezes IAB Polska. (TW, PR)

(19.07.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.