Bauer zmienia "Naj" w dwutygodnik
Nowa okładka "Naj Magazynu" nawiązuje do czasów, gdy był popularnym tygodnikiem.
Po przejęciu "Naj Magazynu" Wydawnictwo Bauer zmienia go w dwutygodnik i obniża cenę do złotówki.
Wydawca radykalnie zmienia "Naj Magazyn" - dziś ukaże się po raz pierwszy jako dwutygodnik (od 2010 roku był miesięcznikiem). Zmianie ulegnie logotyp, reklamowany jako powrót do czasów największej popularności i wiarygodności tytułu oraz format - z dotychczasowego 210 na 280 mm na 225 na 285 mm. Planowana objętość nowego "Naj" to 76 stron - jako miesięcznik w lipcowym wydaniu miał 88 stron.
"Naj" jako dwutygodnik będzie miał oprawę zeszytową (dotychczas była klejona). Atrakcyjność pisma ma podnieść nowa, pełna żywych kolorów makieta oraz dział mody prezentowany w trzech wariantach: moda trendy, gotowe zestawy i shopping.
Pierwszy numer "Naj" po przekształceniu w dwutygodnik ukaże się w nakładzie 500 tys. egz. Będzie kosztował złotówkę (ostatnia cena "Naj" jako miesięcznika to 2,99 zł w wersji bez dodatków). Wydawca nie ujawnia ceny następnych wydań.
Dla promocji tytułu wydawca zaplanował kampanię reklamową w telewizji (TVP, Polsat, TVN), radiu (RMF), prasie (m.in. "Show", "Tele Tydzień", "To & Owo", "Kurier TV", "TV 14", "Świat Seriali", "Życie na Gorąco", "Chwila dla Ciebie", "Takie Jest Życie"). Za realizację kampanii odpowiada Happy Hours, a za zakup mediów Mediaedge:cia. Wydawca podaje, że wartość promocji tytułu (obejmująca też media Bauera) do końca br. ma osiągnąć 6,6 mln zł.
Inwestycje w "Naj" mają podnieść sprzedaż tego tytułu do poziomu 200 tys. egz.
Wydawnictwo Bauer kupiło prawa do "Naj" od G+J Polska w lutym br. w przekonaniu, że będzie ono uzupełnieniem innego jego tytułu - adresowanego również do młodych czytelniczek dwutygodnika "Tina".
Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy sprzedaż ogółem "Naj" w kwietniu br. wyniosła 58 653 egz., co w relacji do tego miesiąca ub.r. oznacza spadek o 46,9 proc.
W grupie dwutygodników poradnikowych w kwietniu br. najlepiej sprzedała się "Przyjaciółka" (Edipresse Polska) - jej sprzedaż ogółem to 440 962 egz. (spadek o 6,7 proc.). Druga była "Tina" (Wydawnictwo Bauer) - 370 044 egz. (spadek o 3,7 proc.), a trzecia "Pani Domu” (Edipresse) - 242 723 egz. (spadek o 21,6 proc.). (JF)
(16.07.2012)










