Wszystkim dziennikom regionalnym spada sprzedaż
Sprzedaż dzienników regionalnych w maju br. znów zmalała - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. W porównaniu z tym samym miesiącem ub.r. większość czołowych tytułów zanotowała dwucyfrowe spadki.
Liderem segmentu jest niezmiennie "Polska Dziennik Zachodni" (Polskapresse). Średnia sprzedaż tego tytułu wyniosła w maju br. 56 873 egz. i była niższa niż w maju ub.r. o 9,9 proc. Także w przypadku drugiej w rankingu "Gazety Pomorskiej" (Media Regionalne) spadek wyniósł 9,9 proc., przy sprzedaży na poziomie 54 485 egz. Natomiast sprzedaż "Expressu Ilustrowanego" (Polskapresse) wyniosła 38 603 egz. i była niższa o 8,6 proc.
W zestawieniu największe straty odnotowały: zajmujący siódmą pozycję "Dziennik Polski" (Polskapresse) - 30 921 egz., spadek o 14,8 proc., zamykające pierwszą dziesiątkę "Echo Dnia" (Media Regionalne) – 24 605 egz., spadek o 14,1 proc. oraz, spoza pierwszej dziesiątki, "Kurier Poranny" (Media Regionalne) - 7577 egz., spadek o 24 proc.
Pod względem rozpowszechniania płatnego razem w maju br. pięć największych tytułów to: "Polska Dziennik Zachodni" – 57 598 egz. (spadek o 10,3 proc.), "Gazeta Pomorska" – 57 954 egz. (spadek o 7,4 proc.), "Express Ilustrowany" – 38 603 egz. (spadek o 8,8 proc.), "Polska Głos Wielkopolski" (Polskapresse) – 37 477 egz. (spadek o 12,4 proc.), "Polska Dziennik Bałtycki" (Polskapresse) – 34 196 egz. (spadek 13,6 proc.). (AT)
(09.07.2012)










