2,16 mln osób oglądało finał Euro 2012 poza domem
Finałowy mecz Euro 2012 oglądało poza domem, głównie w
pubach i strefach kibica, ok. 2,16 mln osób – wynika z badania
Millward Brown SMG/KRC przeprowadzonego na zlecenie Nielsen Audience
Measurement.
Z tej
liczby ok. 1 mln osób obejrzało kończący
mistrzostwa mecz Hiszpania - Włochy w klubach i pubach, ok. 400 tys. – w strefach
kibica, a ponad 280 tys. – w miejscu pracy. Widownia finału Euro poza domem
stanowi 6,9 proc. wszystkich Polaków powyżej 16. roku życia. Dwie trzecie
oglądających to mężczyźni.
Dla porównania transmitowany w TVP 1, TVP Sport i TVP HD finał Euro 2012 na
domowych telewizorach obejrzało prawie 11 mln widzów (telemetryczne dane Nielsen
Audience Measurement).
Millward Brown SMG/KRC przeprowadził badanie CATI (wywiad telefoniczny z użyciem komputera) na
efektywnej próbie 532 osób powyżej 16. roku życia, które nie oglądały meczu w
domu. (RUT)
(09.07.2012)










