Disney Channel i AXN na czele stacji tematycznych w pierwszym półroczu
Liderami kanałów tematycznych w pierwszym półroczu były Disney Channel wśród wszystkich widzów i AXN w grupie komercyjnej.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w pierwszym półroczu br. Disney Channel miał średnio 0,85 proc. udziału w rynku (tj. w widowni telewizyjnej), podczas gdy w tym okresie ub.r. osiągnął 1,02 proc. Drugie miejsce zajął AXN - 0,81 proc. udziału (rok temu: 0,74 proc.), a trzecie Cartoon Network – 0,78 proc. (spadek z 0,81 proc.). W pierwszej piątce znalazły się jeszcze: Eurosport – 0,71 proc. (wzrost z 0,54 proc.) i Disney XD - 0,69 proc. (spadek z 0,85 proc.).
Z kolei w grupie komercyjnej (widzowie mający 16-49 lat) gorsze niż rok temu wyniki miały w pierwszym półroczu wszystkie trzy kanały z podium. Liderem był tu AXN - 0,96 proc. (w ub.r.: 1,07 proc.), przed Discovery - 0,93 proc. (0,99 proc.) i Viva Polska - 0,85 proc. (1,11 proc.). Udziały zwiększyły za to kolejne stacje z pierwszej piątki: Comedy Central - 0,79 proc. (0,69 proc.) i TVN Turbo – 0,76 proc. (0,66 proc.).
Tylko w czerwcu liderem kanałów tematycznych wśród wszystkich widzów także był Disney Channel – mający 0,90 proc. udziału w rynku (spadek z 1,03 proc.), przed AXN - 0,89 proc. (wzrost z 0,76 proc.) i Polsat Sport - 0,86 proc. (wzrost z 0,71 proc.). Największy wzrost zanotowało Kino Polska - 0,77 proc. (0,34 proc.). Pierwszą piątkę zamyka zaś Cartoon Network - 0,74 proc. (0,76 proc.).
W grupie komercyjnej liderem był w czerwcu AXN z 0,97 proc. udziału (spadek z 1,03 proc.), a drugie miejsce zajął kanał TVN Style – 0,89 proc. (wzrost z 0,63 proc.). Także w tej grupie wyniki najbardziej poprawiło Kino Polska - 0,88 proc. (0,36 proc.). Wzrosły też udziały Polsat Sport - 0,87 proc. (0,69 proc.) i Comedy Central - 0,84 proc. (0,75 proc.). (RUT)
(04.07.2012)










