Polski team nagrodzony złotem w konkursie Young Lions
Piotr Chrobot i Piotr Osiński ze złotymi medalami po gali festiwalowej (fot. Max Olech)
Piotr Chrobot i Piotr Osiński z agencji Interactive Solutions/Saatchi & Saatchi Digital zdobyli złotą nagrodę w konkursie Young Lions, organizowanym podczas Międzynarodowego Festiwalu Reklamy w Cannes. Polski team przygotował projekt, który uznano za najlepszy w kategorii Cyber.
W Young Lions uczestniczą osoby w wieku do 28 lat, wyłonione w eliminacjach krajowych. W finale mają 24 godziny na przygotowanie reklamy i zaprezentowanie jej jury. W tym roku zadanie to dotyczyło promocji wsparcia dla krajów rozwijających się, w których brakuje szczepionek. Przygotowano je we współpracy z fundacją Melindy i Billa Gatesów. Z zadaniem tym zmierzyło się 38 dwuosobowych drużyn z całego świata.
Nagrodzony złotem w kategorii Cyber pomysł Piotra Chrobota i Piotra Osińskiego polegał na zachęcaniu internautów do manifestowania swojej solidarności z potrzebującymi poprzez stworzenie baneru z napisem "Sorry". Wszystkie próby kończyły się jednak wyświetleniem komunikatu, że takie akcje nie rozwiązują problemu. - Chodziło nam o pokazanie, że samo współczucie nie wystarczy, że potrzebujący oczekują konkretnych działań - mówi Piotr Chrobot.
W czasie wtorkowej gali Międzynarodowego Festiwalu Reklamy w Cannes wręczono kolejne nagrody. W kategorii reklamy zewnętrznej Grand Prix otrzymała chińska agencja Ogilvy Shanghai za działania przygotowane dla Coca-Coli ("Cocehands”). W tej samej kategorii Grand Prix za działania ambientowe przyznano niemieckiej agencji Jung von Matt Hamburg za projekt dla Daimler-Benz AG, reklamujący Mercedesa F-Cell. W kategorii Mobile Grand Prix otrzymała amerykańska agencja Grow Interactive za kampanię promującą usługi Google i coca-colę hasłem sprzed 40 lat "Kup światu colę". Grand Prix w kategorii Media powędrował do angielskiej agencji Manninig Gottlieb OMD Londyn za usługę Google Voice Search (w kategorii komercyjne usługi publiczne), przygotowaną dla Google. Natomiast w kategorii Creative Effectiveness jury przyznało Grand Prix angielskiej agencji BBH Londyn za kampanię dla firmy Unilever „Ulegną nawet anioły”, promującą dezodorant Axe Excite.
Dziś jury konkursu ogłosi zwycięzców w kategoriach: Radio,
Press, Cyber, Design. Wśród nominowanych do nagród jest tylko jedna polska agencja - Beza Projekt (w kategorii Design). (AMS, DR, LL)
(21.06.2012)










