"Barwy szczęścia" nadal liderem pasma
(Fot. barwyszczescia.tvp.pl)
Serial "Barwy szczęścia" w sezonie 2011/2012 przyciągał do TVP 2 średnio 4,5 mln widzów – i choć to ok. 100 tys. widzów mniej niż w poprzednim sezonie, nadal wygrywał z konkurencją.
Premierowe odcinki "Barw szczęścia" Dwójka nadawała od 5 września 2011 roku do 7 czerwca 2012 roku, od poniedziałku do czwartku o 20, uzyskując średnio 28,5 proc. udziału w rynku. W tym czasie TVN miał 18,1 proc., Jedynka 13,1 proc., a Polsat - 12,5 proc. "Barwy szczęścia" dały też Dwójce prowadzenie w grupie komercyjnej (16-49 lat) choć z mniejszą przewagą: stacja miała 23,5 proc. udziału, podczas gdy TVN 18 proc., Polsat - 15,8 proc., a Jedynka – 12 proc.
Dla porównania, w sezonie 2010/2011 (6 września 2010 roku - 16 czerwca 2011 roku) serial Dwójki miał średnio 29,4 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej i 25,5 proc. - w komercyjnej.
Najpopularniejsze odcinki serialu gromadziły w minionym sezonie po 5,3 mln widzów (5 grudnia ub.r. oraz 23 stycznia i 5 marca br.). Ze sprzedaży reklam przy "Barwach szczęścia" TVP 2 zebrała 94,7 mln zł (cennikowo, bez rabatów) – czyli 7 proc. mniej niż w sezonie 2010/2011.
Dane: Nielsen Audience Measurement. (RUT)
(12.06.2012)










