Zakaz zbliżania się z logo Nike czy Pepsi do obiektów olimpijskich w Londynie
Organizatorzy tegorocznych Igrzysk Olimpijskich w Londynie ustanowili kilometrowy obszar ochrony praw sponsorskich wokół każdego z olimpijskich obiektów w mieście.
W granicach wyznaczonych obszarów niedozwolone są reklamy któregokolwiek z konkurentów rynkowych oficjalnych sponsorów igrzysk, do których należą m.in. McDonald's, Coca-Cola, British Airways i Adidas. Co więcej, do obszarów objętych ochroną praw sponsorskich nie będą wpuszczani kibice w strojach z widocznym logo firmy niebędącej sponsorem zawodów albo z żywnością i napojami w opakowaniach konkurentów Coca-Coli czy McDonald's. Serwis branżowy "Advertising Age" donosi, że w punktach handlowych umiejscowionych w wyznaczonych obszarach nie będzie można płacić kartami wystawionymi przez operatorów innych niż sponsorzy. (ATS)
Sprostowanie
Nie jest prawdą, że podczas Igrzysk Olimpijskich w Londynie w obszarze ochrony praw sponsorskich wokół każdego z olimpijskich obiektów w mieście, nie będą wpuszczani kibice w strojach z widocznym logo firmy niebędącej sponsorem zawodów albo z żywnością i napojami w opakowaniach konkurentów sponsorów igrzysk. Przy tworzeniu informacji pt. "Zakaz zbliżania się z logo Nike czy Pepsi do obiektów olimpijskich" korzystaliśmy z serwisu "Advertising Age", który dziś zamieścił jej sprostowanie. Jak informuje organizator Igrzysk w Londynie zakaz taki nie został wprowadzony, a obostrzenia dotyczyć będą jedynie akcji marketingowych prowadzonych w promieniu kilometra od obiektów olimpijskich. Za błąd przepraszamy.
Redakcja
(05.06.2012)