TVN liderem oglądalności w maju
Największy udział w widowni telewizyjnej miał w maju TVN, na drugim miejscu uplasował się Polsat. Kanał TVP 1 z ubiegłorocznej pozycji lidera spadł na trzecie miejsce.
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że żadna z głównych telewizji nie poprawiła w maju swojego udziału w rynku w porównaniu z tym miesiącem w ub.r. Największy spadek – zarówno wśród wszystkich widzów, jak i w grupie komercyjnej – zanotował TVP 1.
Liderem w maju był TVN z udziałem 15,7 proc., drugie miejsce zajął Polsat – 14,9 proc. (obie stacje utrzymały wyniki z ub.r.). Udział Jedynki wyniósł 14,7 proc. (wobec 18,1 proc. rok temu), a Dwójki – 12,5 proc. (spadek z 13,8 proc.).
Także w grupie komercyjnej (widzowie mający 16-49 lat) największy udział – 16,6 proc. – zanotował TVN (spadek z 17,5 proc. w ub.r.), a tuż za nim był Polsat – 16,5 proc. (w ub.r.: 16,8 proc.). Więcej straciły w tej grupie anteny TVP: udział Jedynki wyniósł 11 proc. (13,8 proc.), a Dwójki – 10,7 proc. (12,3 proc.). (RUT)
(04.06.2012)










