"Piąty stadion" w TVP zdaniem Krajowej Rady nie łamie prawa
Serial "Piąty stadion" (Fot. tvp.pl)
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie doszukała się żadnych uchybień w emitowanym przez Telewizję Polską serialu "Piąty stadion".
Postępowanie regulatora w tej sprawie nie zostało jeszcze oficjalnie zamknięte, ale z informacji "Presserwisu" wynika, że KRRiT przyjmie wyjaśnienia nadawcy.
"Piąty stadion" to rozgrywający się w pubie serial, którego akcja nawiązuje do piłkarskich mistrzostw Europy. Grają w nim m.in. Piotr Adamczyk i Tomasz Karolak. Króciutkie, minutowe odcinki "Piątego stadionu" telewizja publiczna nadaje o różnych porach, m.in. w TVP 1 i TVP 2. Sponsorem 63-odcinkowej produkcji jest należąca do portfolio Kompanii Piwowarskiej marka Tyskie (nie jest oficjalnym sponsorem Euro 2012). Jak pisaliśmy w "Presserwisie", Krajowa Rada wzięła serial pod lupę w kwietniu. Chciała sprawdzić, czy "Piąty stadion" nie łamie ustawy o radiofonii i telewizji, tzn. czy nie udaje audycji, będąc w rzeczywistości reklamą. Podejrzenia regulatora wzbudziło też lokowanie produktu (piwo), bo niektóre odcinki serialu są emitowane przed godziną 20 – a więc w porze, gdy taka reklama jest zakazana.
KRRiT poprosiła telewizję o materiały wideo i przeanalizowała kolejne odcinki "Piątego stadionu". Okazało się, że niczego nie można serialowi zarzucić, zwłaszcza że w odcinkach pokazywanych przed godz. 20 nie widać nazwy piwa – nie ma więc lokowania produktu. (RUT)
(24.05.2012)










