Portale i serwisy sportowe już walczą o uwagę e-kibiców przed Euro 2012
Wydawcy portali i serwisów sportowych zaczęli już walkę o uwagę internautów zainteresowanych Euro 2012.
W czwartek nowy wygląd zyska strona TVP dedykowana turniejowi. Oglądać będzie można na niej za darmo transmisje z wszystkich 31 spotkań rozgrywanych na polskich i ukraińskich arenach (TVP jest oficjalnym nadawcą rozgrywek). Internauci każde spotkanie obejrzą w jakości HD. Transmisje oglądać będzie można nie tylko na komputerach, ale też na urządzeniach mobilnych. W tym celu TVP nawiązała współpracę z Telekomunikacją Polską SA (czytaj wyżej). TVP na swoich stronach ma również umieszczać materiały o wszystkich 16 zespołach uczestniczących w turnieju.
Cezary Korycki, szef mediów interaktywnych TVP Sport, spodziewa się gwałtownego wzrostu zainteresowania serwisami sportowymi publicznego nadawcy. Wprawdzie według badania Megapanel PBI/Gemius za luty br. sportowe strony TVP znalazły się w swojej kategorii dopiero na 13. miejscu, ale doświadczenia z 2004 roku, gdy odbywały się Igrzyska Olimpijskie w Atenach, i z 2006 roku, czyli mundialu w Niemczech, pokazują, że relacje z tego typu wydarzeń generują ogromny ruch.
Jednak również inne sportowe witryny przygotowują się do walki o internautów. Eurosport.pl planuje emisję materiałów, które przygotowywać będą dwie ekipy telewizyjne podróżujące po Polsce i Ukrainie oraz ekskluzywne materiały wideo, np. pokazywać będą pracę ekip podczas rozgrywek. Własne materiały związane z rozgrywkami - teksty i wideo - chce prezentować także Onet. Już od końca kwietnia raz w tygodniu emituje program wideo Eurokontakt z udziałem Michała Kołodziejczyka z "Rzeczpospolitej", poświęcony m.in. przygotowaniom polskiej reprezentacji. Od 16 maja program nadawany będzie codziennie, a portal planuje współpracę z innymi ekspertami i komentatorami, m.in. Dariuszem Tuzimkiem i Przemysławem Rudzkim. Z kolei na stronach Interii już znajdują się ekskluzywne wywiady z piłkarzami polskiej reprezentacji, a w trakcie Euro do serwisu trafią komentarze m.in. Zbigniewa Bońka, Grzegorza Mielcarskiego, Romana Kołtonia i Dariusza Wołowskiego. Dla WP.pl zaś pisał będzie Bożydar Iwanow.
Onet przygotowuje również materiały z wydarzeń okołoturniejowych. - Dla tych, dla których sportowa strona imprezy będzie się liczyć mniej, ofertę przygotował Ofsajd - mówi Paweł Klimiuk, rzecznik prasowy Onetu. - Prezentować będzie wyniki rywalizacji na trybunach: pomiędzy fankami, celebrytami, partnerkami gwiazd piłki, a także najciekawsze wypowiedzi i zdjęcia - dodaje Klimiuk.
Natomiast WP przygotowała i uruchomiła pod koniec kwietnia mobilną wersję serwisu dedykowanego mistrzostwom, wykorzystującą technologię HTML5. - Do końca miesiąca chcemy też oddać aplikację Sport WP.PL na smartfony z systemami operacyjnymi Android i iOS, ze specjalnym, kompleksowym modułem dedykowanym Euro 2012 – informuje Paweł Janecki, kierownik zespołu Portal dla Komórek w Wirtualnej Polsce.
Serwisy sportowe chcą też aktywizować internautów konkursami i grami. Przygotowują je we współpracy ze sponsorami imprezy: Sport.pl (Agora SA) przy udziale Continentalu i Adidasa, WP.pl - z Carlsbergiem i Orange, Onet - z Castrolem i Orange, Interia oraz Przegladsportowy.pl z Kia Motors (oficjalni sponsorzy mistrzostw wspierają w tym zakresie również TVP).
W lutym w Megapanelu pierwsze miejsce w kategorii Sport zajmowała Grupa Onet.pl (4,1 mln użytkowników), na drugim znalazła się Grupa Wirtualna Polska - Orange (3,9 mln), a podium zamykała Grupa Gazeta.pl (3,4 mln). Powyżej miliona użytkowników miała również Grupa Interia.pl, znajdująca się na czwartej pozycji (1,2 mln). (AT)
(14.05.2012)










