WPP wesprze weteranów wojennych z powodu spotu z Falklandami
W reakcji na krytykę spotu nawiązującego do brytyjsko-argentyńskiego konfliktu o Falklandy holding reklamowy WPP wesprze finansowo organizacje charytatywne działające na rzecz weteranów wojennych.
Spot zrealizowany przez należącą do WPP argentyńską agencję Y&R Buenos Aires wywołał skandal polityczny. Wcześniej prezes holdingu Martin Sorrell ostro skrytykował twórców reklamy i potwierdził wszczęcie wewnętrznego dochodzenia, które ma wyjaśnić, jak doszło do autoryzacji tego kontrowersyjnego projektu.
W nakręconej na Falklandach reklamie wystąpił Fernando Zylberberg, kapitan argentyńskiej olimpijskiej reprezentacji w hokeju na trawie. Sportowiec trenował w miejscach symbolicznych dla brytyjskiej obecności na wyspach, m.in. przy pomniku ofiar konfliktu zbrojnego z Argentyną w 1982 roku. Spot kończy się hasłem: "Trenujemy na argentyńskiej ziemi, by rywalizować na ziemi brytyjskiej". (LL)
(12.05.2012)










