Dział: INTERNET

Dodano: Maj 10, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agora uruchamiła sklep z książkami elektronicznymi

Na Publio.pl będą dostępne trzy książki bezpłatnie

Agora SA uruchomiła wczoraj internetową platformę do sprzedaży
książek elektronicznych - Publio.pl. Latem jej oferta zostanie
uzupełniona o czasopisma różnych wydawców.

Na początek w internetowej księgarni Agory znajduje się ok. 4 tys. tytułów - w formie e-booków i audiobooków. Są pozycje takich wydawców jak: Świat Książki, Czarna Owca, Prószyński Media, Nasza Księgarnia, Czarne, Zysk i S-ka, Biblioteka Akustyczna, Story Box i oczywiście Agory. Niektóre tytuły w formie elektronicznej mają być dostępne przez pewien czas tylko w Publio.pl. Latem do oferty sklepu mają trafić także czasopisma - różnych wydawców, ale przedstawiciele Agory nie chcą informować, z kim w tej sprawie negocjują.
Spółka liczy, że rynek książek elektronicznych wkrótce będzie stanowił nawet 7 proc. ogólnej sprzedaży książek w Polsce (obecnie, według różnych szacunków, jest to 1-2 proc.). - W tej chwili nie możemy podać, na jakie przychody liczymy i kiedy przedsięwzięcie osiągnie break even point - mówi Agnieszka Sadowska, zastępca dyrektora pionu projektów specjalnych w Agorze.
- Wydając w 2007 roku pierwsze audiobooki, rozbudziliśmy ten rynek. Wtedy było w sprzedaży 300 książek do słuchania, dziś jest prawie 3 tysiące. W przypadku e-booków rynek dopiero raczkuje, ale liczymy, że będzie dynamicznie rósł wraz ze wzrostem sprzedaży czytników - mówi Robert Kijak, szef projektów specjalnych Agory.
Z Publio.pl zakupione książki można pobrać w różnych formatach: PDF (głównie z myślą o użytkownikach komputerów i tabletów), ePUB (popularny format do czytania książek w czytnikach) i MOBI (Amazon Kindle). W wielu przypadkach możliwe jest pobranie jednej książki w dwóch formatach bez dodatkowej opłaty. Wiele tytułów jest zabezpieczonych przez DRM, ale Agora chce konsekwentnie z tego rezygnować na rzecz znaków wodnych. Audiobooki są dostępne w formacie MP3. Do kupna książki nie jest konieczna rejestracja użytkownika, jednak wtedy trzeba ją ściągnąć na własny dysk. Zarejestrowani użytkownicy mogą przechowywać zakupione pozycje w wirtualnej bibliotece, do której mają dostęp z różnych urządzeń. W czerwcu aplikacje Publio.pl mają pojawić się w sklepach App Store oraz Google Play.
- Agora podąża za trendami wytyczonymi przez konkurentów – komentuje Robert Drózd, twórca bloga Swiatczytnikow.pl. – Nie jestem zaskoczony funkcjonalnościami Publio.pl. Byłbym zaskoczony, gdyby tych funkcji nie było – dodaje. Zauważa, że księgarnia jest dobrze zorganizowana. - Większość pozycji jest dobrze otagowana, co ułatwia wyszukiwanie – mówi Drózd.
Bartłomiej Roszkowski, prezes spółki Netpress Digital, do której należy Nexto.pl (sklep z książkami elektronicznymi), nie uważa księgarni Agory za innowacyjny produkt. - W ciągu swojej pięcioletniej historii z e-commerce Agora nie ma ani jednego udanego projektu, który by się przyjął - stwierdza Roszkowski.
Media Agory od wielu miesięcy promowały w Polsce e-czytelnictwo. Przedstawiciele spółki oficjalnie zaprzeczają, że miało to związek z planami uruchomienia Publio.pl.
– Nie jestem pewien, czy platforma Agory odniesie sukces, ale na pewno dzięki niej e-czytelnictwo w Polsce wypromuje się jeszcze bardziej – mówi Robert Drózd (więcej na Press.pl w dziale Opinie).
Księgarnia Publio.pl jest reklamowana w serwisach internetowych Agory i jej tytułach prasowych. (AT, GK)

(10.05.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.