Agora uruchamiła sklep z książkami elektronicznymi
Na Publio.pl będą dostępne trzy książki bezpłatnie
Agora SA uruchomiła wczoraj internetową platformę do sprzedaży
książek elektronicznych - Publio.pl. Latem jej oferta zostanie
uzupełniona o czasopisma różnych wydawców.
Na początek w internetowej księgarni Agory znajduje się ok. 4 tys.
tytułów - w formie e-booków i audiobooków. Są pozycje takich wydawców
jak: Świat Książki, Czarna Owca, Prószyński Media, Nasza Księgarnia,
Czarne, Zysk i S-ka, Biblioteka Akustyczna, Story Box i oczywiście
Agory. Niektóre tytuły w formie elektronicznej mają być dostępne przez
pewien czas tylko w Publio.pl. Latem do oferty sklepu mają trafić także
czasopisma - różnych wydawców, ale przedstawiciele Agory nie chcą
informować, z kim w tej sprawie negocjują.
Spółka liczy, że rynek
książek elektronicznych wkrótce będzie stanowił nawet 7 proc. ogólnej
sprzedaży książek w Polsce (obecnie, według różnych szacunków, jest to
1-2 proc.). - W tej chwili nie możemy podać, na jakie przychody liczymy
i kiedy przedsięwzięcie osiągnie break even point - mówi Agnieszka
Sadowska, zastępca dyrektora pionu projektów specjalnych w Agorze.
-
Wydając w 2007 roku pierwsze audiobooki, rozbudziliśmy ten rynek. Wtedy
było w sprzedaży 300 książek do słuchania, dziś jest prawie 3 tysiące.
W przypadku e-booków rynek dopiero raczkuje, ale liczymy, że będzie
dynamicznie rósł wraz ze wzrostem sprzedaży czytników - mówi Robert
Kijak, szef projektów specjalnych Agory.
Z Publio.pl zakupione
książki można pobrać w różnych formatach: PDF (głównie z myślą o
użytkownikach komputerów i tabletów), ePUB (popularny format do
czytania książek w czytnikach) i MOBI (Amazon Kindle). W wielu
przypadkach możliwe jest pobranie jednej książki w dwóch formatach bez
dodatkowej opłaty. Wiele tytułów jest zabezpieczonych przez DRM, ale
Agora chce konsekwentnie z tego rezygnować na rzecz znaków wodnych.
Audiobooki są dostępne w formacie MP3. Do kupna książki nie jest
konieczna rejestracja użytkownika, jednak wtedy trzeba ją ściągnąć
na własny dysk. Zarejestrowani użytkownicy mogą przechowywać zakupione
pozycje w wirtualnej bibliotece, do której mają dostęp z
różnych urządzeń. W czerwcu aplikacje Publio.pl mają pojawić się w
sklepach App Store oraz Google Play.
- Agora podąża za trendami
wytyczonymi przez konkurentów – komentuje Robert Drózd, twórca bloga
Swiatczytnikow.pl. – Nie jestem zaskoczony funkcjonalnościami
Publio.pl. Byłbym zaskoczony, gdyby tych funkcji nie było – dodaje.
Zauważa, że księgarnia jest dobrze zorganizowana. - Większość pozycji
jest dobrze otagowana, co ułatwia wyszukiwanie – mówi Drózd.
Bartłomiej
Roszkowski, prezes spółki Netpress Digital, do której należy Nexto.pl
(sklep z książkami elektronicznymi), nie uważa księgarni Agory
za innowacyjny produkt. - W ciągu swojej pięcioletniej historii z
e-commerce Agora nie ma ani jednego udanego projektu, który by się
przyjął - stwierdza Roszkowski.
Media Agory od wielu miesięcy
promowały w Polsce e-czytelnictwo. Przedstawiciele spółki oficjalnie
zaprzeczają, że miało to związek z planami uruchomienia Publio.pl.
–
Nie jestem pewien, czy platforma Agory odniesie sukces, ale na pewno
dzięki niej e-czytelnictwo w Polsce wypromuje się jeszcze bardziej
– mówi Robert Drózd (więcej na Press.pl w dziale Opinie).
Księgarnia Publio.pl jest reklamowana w serwisach internetowych Agory i jej tytułach prasowych. (AT, GK)
(10.05.2012)










