Jurorzy Media Trendów w kategorii Innowacja w planowaniu nagradzali odwagę
Nagrodzeni na scenie Teatru Dramatycznego w Warszawie (fot. Marcin Obara)
W konkursie Media Trendy 2012 najwięcej nagród i wyróżnień zdobyły kampanie: "Życie to nie Facebook" Polskiego Czerwonego Krzyża autorstwa Saatchi & Saatchi Poland, kampania serwisu ogłoszeniowego Tablica.pl pt. "Sprzątanie miasta" autorstwa 180heartbeats + Jung von Matt wspólnie z Brandfever oraz kampania społeczna "Sztuka, której nikt nie widział" autorstwa DDB Warszawa.
Łącznie najwięcej nagród w konkursie zdobyły agencje: MediaCom Warszawa (cztery nagrody, jedno wyróżnienie), DDB Warszawa (trzy nagrody, dwa wyróżnienia), Saatchi & Saatchi Poland (trzy nagrody, jedno wyróżnienie), Starcom (dwie nagrody, cztery wyróżnienia), Starlink (dwie nagrody, jedno wyróżnienie) oraz 180heartbeats + Jung von Matt wspólnie z Brandfever (dwie nagrody, jedno wyróżnienie).
W części Innowacja w planowaniu mediów nagrody przyznano za kampanie: "Sprzątanie miasta" serwisu ogłoszeniowego Tablica.pl (kategoria Akcje specjalne i eventy oraz wykorzystanie reklamy zewnętrznej i innych środków komunikacji; agencje: 180heartbeats + Jung von Matt oraz Brandfever), "Targetowanie (bez) pudła" (Dotarcie do specyficznej grupy docelowej; MediaCom Warszawa), "Zwykły bohater" Banku BPH (Best use of content; Starlink, FireFly Interactive, Bank BPH i Onet), "Nie ma życia bez bzykania" Oleju Kujawskiego (Komunikacja w marketingu społecznym/CSR; Starcom), "Życie to nie Facebook" (Komunikacja w marketingu społecznym/non profit oraz wykorzystanie Internetu i mediów interaktywnych/engagement; Saatchi & Saatchi Poland), rekrutacyjny "Eksperyment DDB" (Przełamywanie schematów w komunikacji; DDB Warszawa), "Danio Kamuflaż" (Strategia zintegrowana; MediaCom Warszawa i Youn & Rubicam Brands), "Walking Dead - martwy profil" (Wykorzystanie Internetu i mediów interaktywnych/non engagement; MediaCom Warszawa), "E-szkoda" (Wykorzystanie kina; K2 i Starlink), "Play - ulotka w bankomacie" (Wykorzystanie mediów drukowanych; MediaCom Warszawa), "Sztuka, której nikt nie widział" (Wykorzystanie treści audio; DDB Warszawa), "Jesteśmy zawsze tam, gdzie nasza drużyna" (Wykorzystanie treści wideo; Saatchi & Saatchi Poland i Starcom), "Kasia Live Baking" (Zintegrowana kampania w mediach cyfrowych; Polsat Media).
Zdaniem Ewa Góralskiej, dyrektor zarządzającej PanMedia Western i jurorki Media Trendów, czasy są trudne dla innowacji. - Niepewność ekonomiczna sprzyjała niestety bezpiecznym rozwiązaniom. Szczególnie w planowaniu mediów, gdzie lepiej oprzeć się na sprawdzonych, policzalnych tabelkach, niż zaryzykować odwagę. Cieszę się, że mimo to pojawiły się projekty, które podjęły to wyzwanie. Martwi trochę ich mała ilość - komentuje Góralska.
W konkursie Young Media Lions nagrodę główną – wyjazd na Festiwal Cannes Lions - zdobył team z domu mediowego MPG: Małgorzata Siekierzyńska i Katarzyna Ślusarczyk. (TW)
(24.04.2012)










