Kampania "Życie to nie Facebook" z Grand Prix Media Trendów 2012 (wideo)
Kampania Polskiego Czerwonego Krzyża pt. "Życie to nie Facebook" autorstwa agencji Saatchi & Saatchi Poland zdobyła Grand Prix konkursu Media Trendy 2012, który wyróżnia najlepsze projekty marketingowe w mediach.
W konkursie Zygmunt Solorz-Żak, właściciel Polsatu, został Człowiekiem Mediów Roku za Wydarzenie Roku w Mediach, jakim było kupienie przez niego Polkomtelu. Tytuł Medium Roku przyznano telewizji HBO - za umiejętne połączenie jakościowego kontentu telewizyjnego i nowoczesnych sposobów jego dystrybucji oraz za innowacyjne kampanie angażujące grupę docelową.
Zdobywca Grand Prix kampania "Życie to nie Facebook" PCK promowała rozsądne zachowania mające ustrzec przez zakażeniami wirusem HIV. Akcja wykorzystując Facebooka i trend przyjmowania zaproszeń od osób, których się nie zna, przestrzegała przed ryzykownymi zachowaniami seksualnymi z nieznajomymi. Doceniono ją za wykorzystanie analogii pomiędzy zawieraniem kontaktów w życiu prywatnym i w serwisie społecznościowym, za prosty, ale innowacyjny sposób wywołania dyskusji o realnym zagrożeniu wirusem HIV. Kampania wymyślona przez Saatchi & Saatchi Poland została zaadaptowana przez zagraniczne oddziały Czerwonego Krzyża.
- Kampania "Życie to nie Facebook" jest tak dobra, że postanowiliśmy przyznać jej Grand Prix, mimo że dotychczas staraliśmy się nie przyznawać nagród głównych kampaniom społecznym. Jednak ta była tak prosta i tak perfekcyjnie wykorzystała istotę Facebooka, że wzbudziła entuzjazm wszystkich jurorów - mówi "Presserwisowi" Anna Lubowska, prezes sieci domów mediowych MEC na region Europy Środkowej i Wschodniej i kraje byłej Wspólnoty Niepodległych Państw (CEE i CIS), przewodnicząca jury. - Pokazała, że innowacyjna kampania wcale nie musi być zaawansowana technologicznie. Wystarczy dobry pomysł - dodaje blogerka Natalia Hatalska, przewodnicząca jednej z grup jurorskich konkursu.
Ciekawostką tegorocznych Media Trendów była nagroda specjalna Mem Roku, czyli za fenomen internetowy, który żyje własnym życiem. Tytułem Mem Roku uhonorowano zjawisko społeczne, a konkretnie zachowania ludzi w mediach i nie tylko po fikcyjnej śmierci Hanki Mostowiak, bohaterki serialu "M jak miłość". - Dziś wszystko, co wyprodukują media, może żyć własnym życiem. Do śmierci Hanki Mostowiak odnieśli się twórcy innych seriali, a na Allegro pojawiły się w sprzedaży koszulki odnoszące się do tego wydarzenia. Pojawiły się żarty i dowcipy przekazywane ustnie lub na Facebooku - mówi Lubowska.
W części konkursu Media Trendy Innowacja w Mediach nagrodzono cztery projekty. Są to: kampania "Podrzuć temat" Grupy RMF (kategoria: Autopromocja i promocja medium), AMS Metrics - narzędzie do liczenia zasięgu outdooru (kategoria Innowacyjna zmiana), akcja "AMS dla integracji" - pokazy w szkołach dla dzieci i młodzieży (kategoria Marketing społeczny/CSR) oraz akcja DDB Warszawa "Sztuka, której nikt nie widział" (kategoria Marketing społeczny/non profit). (TW)
(23.04.2012)










