Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 05, 2005

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Orange wydał 32 mln zł na reklamę w październiku

PTK Centertel, operator sieci Orange, wydał na reklamę w październiku 2005 roku 32,3 mln zł, czyli 116 proc. więcej niż w tym samym czasie 2004 roku.

Operatorzy sieci Era i Plus też zwiększyli nakłady, ale pod tym względem nie dorównują Centertelowi – wynika z danych Expert Monitora (dane cennikowe netto, bez uwzględnienia rabatów). Sieci komórkowe łącznie w październiku zostawiły w mediach 77,4 mln zł, czyli o 39 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Orange była najczęściej reklamowana w telewizji (24,5 mln zł, wzrost o 98 proc.). Najbardziej jednak zwiększono nakłady na promocję w radiu (z 400 tys. do 1,9 mln zł). Wydatki na reklamę w gazetach wzrosły o 113 proc. - do 2,77 mln zł, a w magazynach aż o 260 proc. – do 3,1 mln zł. Wzrost wydatków PTK Centertel związany jest z wprowadzeniem nowej marki na rynek (Orange zastąpił Ideę 19 września br.). Mimo tak dużych nakładów na reklamę tylko 40 proc. badanych przez TNS OBOP zna markę Orange - Ideę rozpoznaje 64 proc. ankietowanych (badania przeprowadzono w pierwszym miesiącu po wprowadzeniu marki). Konkurenci wydali w październiku mniej pieniędzy na reklamę. Polkomtel SA (Plus, Simplus, Sami Swoi) zostawił w mediach 24,7 mln zł (o 12,1 proc. więcej niż rok temu), a Polska Telefonia Cyfrowa (Era, Tak Tak, Heyah) wydała 20,4 mln zł (wzrost o 9,1 proc.). Polkomtel najbardziej zwiększył wydatki na reklamy w gazetach (o 84 proc., do 4,2 mln zł), a zredukował pieniądze na spoty radiowe (z 2,4 mln zł do 1,7 mln zł). PTC najwięcej wydała na reklamy w telewizji (14,1 mln zł – więcej o 2,3 mln zł niż w ubiegłym roku). Na reklamę w gazetach wydała 3,75 mln zł – o 1 mln zł więcej niż rok temu, a w magazynach 1,3 mln zł (mniej o 37 proc.).

(MAP, 05.12.2005)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.