Skoki narciarskie bez Małysza straciły widzów, biegi z udziałem Kowalczyk zyskały
Zawody Pucharu Świata w skokach narciarskich w sezonie 2011/2012 oglądało w TVP 1 średnio 3,3 mln widzów – 800 tys. mniej, niż w poprzednim sezonie. O 200 tys. wzrosła za to średnia widownia biegów narciarskich kobiet w TVP 2, które śledziło w tym sezonie 2,2 mln osób.
Zmagania skoczków narciarskich Jedynka transmitowała od 26 listopada ub.r. do 18 marca br., uzyskując średnio 28,8 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów i 25,1 proc. w grupie komercyjnej (osoby w wieku 16-49 lat). Z reklam przy skokach Jedynka uzbierała 21,7 mln zł – 6,1 mln zł mniej, niż w poprzednim sezonie (dane cennikowe, bez uwzględnienia rabatów). Sezon 2011/2012 był pierwszym bez Adama Małysza. W generalnej klasyfikacji z Polaków najwyżej, na piątym miejscu, uplasował się Kamil Stoch, a Piotr Żyła był 19.
Puchar Świata w biegach narciarskich rozpoczął się 19 listopada ub.r., a zawody trwały do 18 marca br. Transmitująca je Dwójka miała średnio 24 proc. udziału w rynku (18,6 proc. w grupie 16-49 lat). Przychody reklamowe stacji wyniosły 13,9 mln zł – i były o 2,1 mln zł wyższe niż poprzednio. Justyna Kowalczyk, trzykrotna zwyciężczyni Pucharu Świata, tym razem była druga, za Norweżką Marit Bjørgen.
Dane: Nielsen Audience Measurement.
RUT










