Dział: PERSONALIA

Dodano: Marzec 16, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Blumsztajn, Maziarski i Żakowski zakładają Towarzystwo Dziennikarskie

Towarzystwo Dziennikarskie - pod taką nazwą ma zostać zarejestrowane nowe stowarzyszenie dziennikarzy zakładane m.in. przez Seweryna Blumsztajna, Wojciecha Maziarskiego, Jana Ordyńskiego, Teresę Torańską, Dorotę Warakomską i Jacka Żakowskiego.

Seweryn Blumsztajn, wieloletni redaktor "Gazety Wyborczej", powiedział Polskiej Agencji Prasowej, że pomysł na założenie towarzystwa wziął się stąd, że w środowisku dziennikarskim "nie da się już być wspólnie". "Wśród dziennikarzy podziały polityczne są właściwie głębsze niż między politykami. Politycy muszą jeszcze ze sobą współpracować, my nie musimy. Ilość pomyj wylewanych na siebie nawzajem jest już nie do zniesienia. Jedyny sposób, żeby jakoś istnieć, to grupować się osobno, a potem rozmawiać między sobą. Razem już nie sposób być. W tym sensie Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich jest kompletną fikcją" - wyjaśnia Blumsztajn.
Według statutu Towarzystwa Dziennikarskiego każdy kandydat na członka będzie musiał uzyskać poparcie co najmniej połowy dotychczasowych członków. "Zasada jest taka, że bardzo trudno się tam wchodzi. To jest dość zamknięty klub, dlatego stowarzyszenie nazywa się towarzystwem, a nasze zebrania nazywamy salonem" – powiedział agencji Blumsztajn. Wśród członków założycieli stowarzyszenia są osoby "z wyższej półki medialnej", m.in.: Wojciech Maziarski, Jan Ordyński, Teresa Torańska, Dorota Warakomska, Jacek Żakowski, Wojciech Mazowiecki, Cezary Łazarewicz, Joanna Solska i Jacek Rakowiecki.
Według udostępnionej PAP deklaracji członkowskiej Towarzystwo Dziennikarskie chce prowadzić debatę o sytuacji mediów. "Będzie też zabierało głos, gdy uznamy, że zagrożona jest wolność słowa czy inne prawa obywatelskie. Chcielibyśmy również zmierzyć się z zadaniem sformułowania współczesnych standardów warsztatu dziennikarskiego oraz relacji między dziennikarzami a ich pracodawcami" – zapowiada deklaracja.
W listopadzie ub.r. prawicowi dziennikarzy zainicjowali powstanie Federacji Mediów Niezależnych, która ma dążyć do zniesienia systemu koncesji na rynku mediów i do "odzyskania przez obywateli mediów publicznych". 

(PAP, MW)

(16.03.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PERSONALIA

Dodano: Marzec 27, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Andrzej Kamiński odpowiada za sprzedaż online w Ringier Axel Springer Polska

Andrzej Kamiński od kwietnia będzie dyrektorem sprzedaży online w Ringier Axel Springer Polska.

Kamiński będzie odpowiadać za sprzedaż reklamową we wszystkich serwisach internetowych spółki. Dotychczas pracował jako dyrektor operacyjny w dziale agencyjnym biura reklamy prasy codziennej. Sprzedaż online podlegała natomiast bezpośrednio Mariuszowi Wąsińskiemu, dyrektorowi reklamy w spółce.
Powołanie Kamińskiego zamyka proces reorganizacji w biurze reklamy wydawnictwa, którego szefem od lutego br. jest Mariusz Wąsiński. 
Andrzej Kamiński związany jest z Ringier Axel Springer Polska od 2007 roku. Wcześniej pracował w Marquard Media jako dyrektor reklamy "Przeglądu Sportowego". (SK, PR)

(27.03.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo