Polki w Internecie szukają zakupów i rozrywki
Z badań Gemius Polska wynika, że polska internautka to najczęściej młoda kobieta, która w sieci szuka rozrywki.
Polskie internautki w wieku 15-24 lat (27 proc. wszystkich Polek korzystających z sieci) szukają rozrywki. Najpopularniejszym portalem, odwiedzanym przez 48 proc. internautek w tej grupie wiekowej, jest strona Szpileczki.com, która agreguje zabawne zdjęcia. Taki sam procent wszystkich internautek stanowią czytelniczki serwisu z opracowaniami lektur szkolnych Ostatnidzwonek.pl. 44 proc. internautek w wieku 15-24 lat odwiedza serwis sieci sklepów z odzieżą dla młodzieży House.pl.
Kobiety w wieku od 25 do 34 lat (29 proc. Polek korzystających z Internetu) najchętniej odwiedzają serwis o marketingu szeptanym Streetcom.pl (50 proc. wszystkich kobiet z tej grupy), Babyboom.pl dotyczący macierzyństwa, a także sklep z odzieżą dla dzieci Endo.pl (po 35 proc.). Kobiety pomiędzy 35. a 44. rokiem życia są klientkami sklepów odzieżowych i firm kosmetycznych - Endo.pl (19 proc.), sieci sklepów z artykułami dla dzieci Smyk.pl (17 proc.) oraz serwisu firmy kosmetycznej Avon.pl (16 proc.). Grupa internautek w wieku 45-54 lat najchętniej odwiedza stronę Zakładu Ubezpieczeń Społecznych Zus.pl (17 proc.), marki Tchibo.pl (15 proc.), a także serwis z horoskopami Horoskopfree.com (15 proc.).
Z raportu "E-commerce w Polsce 2011" firmy Gemius wynika, że kobiety cenią sobie zakupy bez wychodzenia z domu. Wśród zalet sklepów internetowych 42 proc. wszystkich internautek wymienia niższe ceny, a 16 proc. oszczędność czasu. Internautki w sieci cenią sobie także dostępność informacji o usługach bankowych - 46 proc. z nich szuka tu takich portali - to z kolei wniosek z raportu "Finanse i plany finansowe internautów" Gemiusa.
Dane prezentowane przez firmę Gemius zostały opracowane na podstawie badania Megapanel PBI/Gemius za grudzień 2011 roku oraz raportów "E-Commerce w Polsce 2011" i "Finanse i plany finansowe internautów". (AT, PR)
(08.03.2012)










