Media coraz chętniej angażują się na Facebooku
Wszystkim mediom, które prowadzą własne fan page na Facebooku, w lutym przybyło fanów. Najwięcej, ponad 26 tys. osób, zyskała stacja telewizyjna VIVA Polska - wynika z raportu Fanpage Trends za luty 2012 roku.
Co miesiąc firma Fanpage Trender przygotowuje raport popularności mediów na Facebooku. Z najnowszego, podsumowującego luty br. wynika, że fan page mediów walczą o jak największe zaangażowanie osób, które polubiły dany profil. Na mediowych profilach wpisy publikowane są częściej niż na pozostałych. - W lutym średnia miesięczna liczba wpisów na stronach mediowych przekroczyła 90, podczas gdy średnia dla polskiego Facebooka wyniosła nieco ponad 40 - zauważa Jacek Szejda, analityk w SmartNet Research & Solutions, firmie, do której należy Fanpage Trender.
Wśród wydawców prowadzi "Gazeta Wyborcza" z 83 tys. fanów (wzrost o 3 proc. wobec stycznia br.). Dalej uplasowały się "Polityka" z 53 tys. fanów (wzrost o 3 proc.), "Wysokie Obcasy" z 49 tys. fanów (wzrost o 4 proc.). Pierwszą piątkę zamyka profil "Elle Polska" (44 tys. fanów) i eFakt (43 tys.).
Pierwszą pozycję wśród rozgłośni radiowych zajmuje Radio Eska, które jest jednocześnie najpopularniejszym polskim medium na Facebooku. Ta muzyczna stacja gromadzi już 568 tys. fanów, a od stycznia przybyło jej prawie 20 tys. nowych (wzrost o 4 proc.). Druga jest Eska Rock z 185 tys. internautów (wzrost o 2 proc.), a trzecie Radio Zet - 157 tys. (wzrost o 5 proc.). Dalej znajduje się RMF FM (112 tys. fanów) i RMF MAXXX (108 tys.).
Choć pozycje najpopularniejszych stacji telewizyjnych nie ulegają zmianie, to wiele z nich notuje nawet kilkunastotysięczny wzrost popularności. - Proszę zwrócić uwagę, że największy wzrost mają profile kanałów rozrywkowych, które być może cieszyły się większym zainteresowaniem w okolicach walentynek i w trakcie karnawału - podkreśla Szejda.
Trzy pierwsze pozycje zajmują stacje muzyczne – zwycięzcą jest MTV Polska, która ma już 257 tys. fanów (wzrost o 11 proc.). Drugą pozycję zajęła VIVA Polska, której na Facebooku przybyło ponad 26 tys. fanów i ich ogólna liczba urosła do 243 tys. (wzrost o 12 proc.). Na trzeciej pozycji znajduje się 4fun.tv z 167 tys. fanów (o 7 proc. więcej). Dalej jest profil TVN24.pl (163 tys. fanów) i Discovery Channel Polska (77 tys.). Duży wzrost odnotował też profil BBC Entertainment Polska, plasujący się na dziewiątej pozycji, któremu przybyło 21 proc. fanów – obecnie ma 40 tys. zwolenników. Pełny raport na Press.pl.
AT










