Tyskie rozpoczęło kampanię z Bońkiem, Figo i van Bastenem (wideo)
Dziś rozpoczyna się wielomiesięczna kampania reklamowa marki Tyskie pt. "Chcemy kibicować". Występują w niej legendarni piłkarze: Zbigniew Boniek, Luis Figo i Marco van Basten.
To największe przedsięwzięcie marketingowe w historii nie tylko marki Tyskie, ale całej Kompanii Piwowarskiej. "Od lat nie mieliśmy tak rozbudowanej, atrakcyjnej i idealnie dopasowanej do potrzeb konsumentów i kupujących kampanii" - stwierdził Piotr Jurjewicz, wiceprezes ds. marketingu w Kompanii Piwowarskiej.
Kampania rozpoczęła się filmowym teaserem, w którym Boniek, Figo i van Basten wchodzą wieczorem na stadion. Lektor zapowiada, że wkrótce "Boniek, Figo i van Basten zaproszą całą Polskę na Tyskie".
Druga, właściwa część działań, rozpocznie się wkrótce. Wówczas - jak podaje Kompania Piwowarska - Zbigniew Boniek, Luis Figo, Marco van Basten i Tyskie "zaproszą całą Polskę na największy stadion świata".
Celem działań jest zachęcenie Polaków do wspólnego kibicowania w gronie przyjaciół i znajomych. Kompania Piwowarska chce zwiększyć udział marki Tyskie w rynku piwa, który obecnie (styczeń 2011-styczeń 2012) wynosi 13,6 proc. (dane: GUS). Kompania Piwowarska chce też mieć większą dynamikę sprzedaży niż średnia dla rynku (w 2011 roku rynek piwa wzrósł o prawie 5 proc. w stosunku do roku poprzedniego). Oprócz telewizji kampania obejmie działania BTL w punktach sprzedaży, interaktywne i PR. Na przykład na stronie Chcemykibicowac.pl każdy dorosły Polak będzie mógł zgłosić gotowość swojego miasta do wspólnego kibicowania, a także śledzić, ile miast zgłosiło już swój udział w akcji. Na zgłaszających czekają gadżety kibica. Akcja zbierania podpisów pod ideą wspólnego kibicowania we wszystkich 908 miastach w Polsce będzie wsparta cyklem spotkań z Największym Kibicem w Polsce - to czterometrowa dmuchana postać, która ma odwiedzać polskie miasta. Dla fanów aplikacji mobilnych KP przygotowała aplikację Tyskie Fan Assistant, pokazującą, jak kibicować i jednocześnie trzymać piwo w dłoni. W ramach akcji planowana jest m.in. konferencja prasowa z udziałem Zbigniewa Bońka, Luisa Figo i Marco van Bastena. Za koncepcję działań BTL i interactive odpowiada agencja Tequila Polska. Kreację spotu przygotowała DDB Warszawa, a produkcję - dom produkcyjny Cut Cut. Opakowania promocyjne przygotowało Wilk Studio. Dom mediowy Starcom zaplanował i kupił media. Działania PR prowadzi agencja Raczkiewicz Chenczke Consultants.
TW










