Producenci leków wydali najwięcej na reklamę radiową
(Fot. archiwum)
W ub.r. największe wydatki na reklamę w radiu poniósł sektor produktów farmaceutycznych i leków, który wyprzedził handel - lidera zestawienia za rok 2010.
Na reklamę produktów farmaceutycznych i leków w ub.r. przeznaczono 647,2 mln zł, czyli prawie dwa razy tyle ile w 2010 roku (334 mln zł).
Drugim sektorem z największymi wydatkami reklamowymi był handel (m.in. reklamy super- i hipermarketów) – 561,8 mln zł. Utracił on pozycję lidera z 2010 roku (431,6 mln zł). W pierwszej trójce znalazł się też sektor motoryzacyjny (321 mln zł).
Na kolejnych miejscach z największymi wydatkami, podobnie jak w 2010 roku, znalazły się sektory – media, książki, CD i DVD; telekomunikacja; czas wolny; finanse; podróże i turystyka, hotele i restauracje. Na dziewiątym miejscu jest sektor sprzęty domowe, meble i dekoracje; tworzący go reklamodawcy przeznaczyli na kampanie radiowe 56 mln zł. W sektorze określanym jako pozostałe (suma wydatków na reklamy m.in. fundacji i stowarzyszeń, materiałów budowlanych, nieruchomości, usług dla biznesu, narzędzi artykułów dla dzieci oraz reklamę społeczną) reklamodawcy wydali 336 mln zł.
Dane cennikowe netto bez uwzględnienia rabatów za okres I-XII 2010 i I-XII 2011 przygotowane przez Kantar Media. (KI)
(28.02.2012)










