Dział: REKLAMA

Dodano: Luty 28, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Producenci leków wydali najwięcej na reklamę radiową

(Fot. archiwum)

W ub.r. największe wydatki na reklamę w radiu poniósł sektor produktów farmaceutycznych i leków, który wyprzedził handel - lidera zestawienia za rok 2010.

Na reklamę produktów farmaceutycznych i leków w ub.r. przeznaczono 647,2 mln zł, czyli prawie dwa razy tyle ile w 2010 roku (334 mln zł).
Drugim sektorem z największymi wydatkami reklamowymi był handel (m.in. reklamy super- i hipermarketów) – 561,8 mln zł. Utracił on pozycję lidera z 2010 roku (431,6 mln zł). W pierwszej trójce znalazł się też sektor motoryzacyjny (321 mln zł).
Na kolejnych miejscach z największymi wydatkami, podobnie jak w 2010 roku, znalazły się sektory – media, książki, CD i DVD; telekomunikacja; czas wolny; finanse; podróże i turystyka, hotele i restauracje. Na dziewiątym miejscu jest sektor sprzęty domowe, meble i dekoracje; tworzący go reklamodawcy przeznaczyli na kampanie radiowe 56 mln zł. W sektorze określanym jako pozostałe (suma wydatków na reklamy m.in. fundacji i stowarzyszeń, materiałów budowlanych, nieruchomości, usług dla biznesu, narzędzi artykułów dla dzieci oraz reklamę społeczną) reklamodawcy wydali 336 mln zł.


http://chart.apis.google.com/chart?chxl=0:|produkty+farmaceutyczne%2C+leki|handel|motoryzacja|media%2C+ksi%C4%85%C5%BCki%2C+CD+i+DVD|telekomunikacja|czas+wolny|finanse|podr%C3%B3%C5%BCe+i+turystyka%2C+hotele+i+restauracje|sprzety+domowe%2C+meble+i+dekoracje|pozosta%C5%82e|1:|93%2C8+proc.|30%2C2+proc.|++4%2C7+proc.|++3%2C5+proc.|-+0%2C6+proc.|++3%2C0+proc.|53%2C2+proc.|15%2C4+proc.|34%2C2+proc.|21%2C6+proc.|2:|Dane%3A+Kantar+Media+(dawniej+Expert+Monitor)+za+2011+rok&chxp=0,10,9,8,7,6,5,4,3,2,1|1,10,9,8,7,6,5,4,3,2,1|2,0&chxr=0,0.4,10.5|1,0.4,10.5|2,-7,100&chxs=0,000000,11.5,1,l,676767|1,18459F,13,-1,_,676767|2,000000,10.5,-0.5,l,676767&chxt=y,r,x&chbh=15,0&chs=400x157&cht=bhg&chco=3366CC&chds=0,710&chd=t:647.2,561.8,321.1,253.1,216.6,170.2,162,118.3,56.9,336.3&chdlp=b&chma=|0,5&chm=N+,000000,0,0:11,12,1&chtt=Cennikowe+wydatki+najwi%C4%99kszych+sektor%C3%B3w+na+reklam%C4%99+radiow%C4%85+w+mln+z%C5%82&chts=000000,13.5

Dane cennikowe netto bez uwzględnienia rabatów za okres I-XII 2010 i I-XII 2011 przygotowane przez Kantar Media. (KI)

(28.02.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.