"Naj Magazyn" przeprowadza się z G+J do Bauera
Lutowy numer "Naj" po raz ostatni wydało wydawnictwo G+J Polska
Wydawnictwo Bauer kupiło od G+J Polska miesięcznik ”Naj Magazyn”. To trzeci miesięcznik poradnikowy Bauera.
Bauer przejął dotychczasowych pracowników redakcji miesięcznika "Naj Magazyn". Jedynie naczelna - Jolanta Orłowska została w wydawnictwie G+J Polska.
– Chcemy poszerzyć platformę pism poradnikowych – tłumaczy zakup Maciej Brzozowski, dyrektor public relations Grupy Bauer Media. Do tego wydawcy należą miesięczniki poradnikowe: „Świat Kobiety” i „Kobieta i Życie”.
G+J Polska sprzedaż tytułu tłumaczy koncentracją na pismach premium, co ma wynikać ze strategii grupy G+J przyjętej na ten rok.
Od połowy 2010 roku pismo "Naj" wychodziło jako miesięcznik (wcześniej był to tygodnik). Ale sprzedaży nie udało się podnieść. Jeszcze w pierwszym kwartale 2010 roku średnie rozpowszechnianie płatne razem jako tygodnika wynosiło 140 tys. egz. Ostatnio wyniki "Naj" jako miesięcznika oscylowały wokół poziomu 100 tys. egz. i były najsłabsze w segmencie magazynów poradnikowych, który tworzą jeszcze tytuły: "Dobre Rady", "Świat Kobiety", "Poradnik Domowy", "Kobieta i Życie", "Claudia", "Olivia".
Od poniedziałku 11 pracowników „Naj Magazyn” będzie pracować w siedzibie Bauera. Wszyscy pracownicy redakcji otrzymali nowe umowy o pracę, ale na tych samych warunkach, które mieli w G+J.
Bauer nie podaje na razie, kto pokieruje magazynem. Będzie go nadzorować Izabela Zaleska, dyrektorka wydawnicza pism poradnikowych oraz Monika Krokiewicz, wydawca pism poradnikowych i luksusowych.
SK










