Media na Facebooku zdobywają coraz więcej fanów
Wszystkie media mające profile na Facebooku zyskują fanów – wynika z rankingu Fanpage Trends firmy Fanpage Trender. Najwięcej fanów w swoich kategoriach mają Radio Eska, MTV Polska oraz "Gazeta Wyborcza".
Najpopularniejszy profil Radia Eska zgromadził 548 tys. fanów. Od grudnia ub.r. ich liczba wzrosła o 25 tys. (5 proc.). Na drugiej pozycji znajduje się profil Eski Rock z 181 tys. fanów - o ponad 4 tys. więcej niż w grudniu (wzrost o 2 proc.), a na trzeciej strona Radia Zet ze 149 tys. fanów (więcej o 7 tys., czyli o 5 proc.). Pierwszą piątkę najpopularniejszych fan page stacji radiowych zamykają profile RMF FM (104 tys. fanów) i RMF Maxxx (102 tys.), które zamieniły się miejscami wobec zestawienia z grudnia.
Nie zmieniła się pierwsza piątka najpopularniejszych profili tytułów prasowych. Lideruje "Gazeta Wyborcza" z 81 tys. fanów (wzrost o 1 proc.), za którą znajdują się "Polityka" z 51 tys. fanów (wzrost o 5 proc.), "Wysokie Obcasy" (dodatek do"Gazety Wyborczej") z 48 tys. internautów (wzrost o 5 proc.). Każdy z tych tytułów zyskał po 2 tys. nowych fanów. Na czwartej i piątej pozycji znajduje się "Elle Polska" (42 tys. fanów) oraz "eFakt" (40 tys.).
Do pierwszej trójki najpopularniejszych profili stacji telewizyjnych dołączyła strona 4fun.tv, którą "lubi" o prawie 10 tys. internautów więcej niż w grudniu (wzrost o 7 proc.). Stacja ma już na Facebooku 157 tys. fanów i zamyka podium. Na pierwszym miejscu znajduje się MTV Polska z 232 tys. fanów (wzrost o 21 tys., czyli o 10 proc.), za nią znajduje się VIVA Polska z 217 tys. fanów, która odnotowała największy, bo 13-proc. wzrost (25 tys. nowych fanów). Z trzeciego miejsca na czwarte spadła fan page TVN24.pl (155 tys. fanów). Pierwszą piątkę zamyka Discovery Channel Polska (74 tys.).
Najbardziej zaangażowanych internautów na Facebooku posiada fan page "Computerworld Polska" - prawie 3 tys. (83 proc. wszystkich fanów). Wśród tytułów prasowych dalej plasują się "Aktivist" (39 proc. aktywnych fanów) i "CKM" (30 proc.) Najbardziej angażującymi profilami telewizyjnymi okazały się fan page Superstacji ze wskaźnikiem 33 proc., Eska TV (18 proc.) i Polo TV (17 proc.), a radiowymi - Radio Roxy (22 proc), Antyradio (21 proc.) oraz Planeta FM (20 proc.).
W kategorii profili programów telewizyjnych pozycję lidera zachował show Polsatu "Tylko muzyka. Must be the music", choć strona straciła ponad tysiąc fanów (ma ich teraz 352 tys.) i to mimo trwających właśnie castingów. Na drugiej pozycji znajduje się fan page serialu "Przepis na życie" TVN ze 193 tys. fanów (o 9 proc. więcej, niż w grudniu), a na trzeciej - serialu "Usta Usta" TVN (182 tys. fanów, więcej o 1 proc.).
Pełny raport na Press.pl w dziale Raporty.
AT










