Wirtualna Polska rezygnuje z porównywarki cen Tanio.pl
(Fot. tanio.pl)
Wirtualna Polska wycofuje się z prowadzenia porównywarki cen i produktów Tanio.pl, bo konkurencja jest zbyt silna.
Od 1 marca br. internauci odwiedzający ten adres będą przekierowywani na stronę Nokaut.pl. To decyzja związana z silną konkurencją w tym segmencie. Jak tłumaczy w komunikacie Joanna Pawlak, dyrektor pionu marketingu i sprzedaży Wirtualnej Polski, serwis przestał być dla firmy produktem strategicznym. - Jako firma weryfikujemy pod względem rentowności realizowane przez nas projekty i systematycznie wycofujemy się z obszarów, w których nie jesteśmy w stanie walczyć z konkurencją na tyle skutecznie, by osiągać zakładane przez nas cele, także finansowe - mówi Ewelina Binzer, zastępca dyrektora pionu ds. sprzedaży produktów płatnych, akcji specjalnych i e-commerce w Wirtualnej Polsce.
- Informacje o planach Grupy Nokaut, a także o zaprzestaniu inwestycji w porównywarkę Tanio.pl przez portal WP pokazują, jak dynamiczny jest rynek e-commerce w Polsce - komentuje Joanna Bilińska, dyrektor działu bezpieczeństwa i wsparcia biznesu Ceneo.pl (należy do Grupy Allegro.pl). Serwis ten jest najpopularniejszą porównywarką cen w Polsce - w październiku ub.r. w badaniu Megapanel PBI/Gemius miał 4,9 mln użytkowników i zasięg wśród internautów 25,6 proc. Natomiast serwis Tanio.pl był siódmy wśród porównywarek cen - miał 435,1 tys. użytkowników i 2,3 proc. zasięgu.
W lipcu Wirtualna Polska wycofała się z prowadzenia strony Bliscy.pl, podpisując umowę o jej przejęciu przez Myheritage.pl.
AT










