Dwie agencje przystąpiły do przetargu reklamowego Poczty Polskiej
W przetargu Poczty Polskiej na przygotowanie kampanii reklamowej w mediach oferty złożyły tylko dwie agencje: CAM Media, specjalizująca się w niestandardowej reklamie zewnętrznej, i dom mediowy MediaOn.
Przetarg dotyczył przygotowania strategii kampanii reklamowej usług paczkowych, strategii mediowej i kreacji w prasie, radiu, telewizji i Internecie. Poczta rozpisała go 22 grudnia 2011 roku, dając agencjom czas do 3 stycznia br. Oznacza to, że agencje miały na przygotowanie prezentacji, m.in. opisu strategii wraz z uzasadnieniem,
wstępnych layoutów reklamowych, scenariuszy i storyboardów, tylko pięć dni roboczych między świętami Bożego Narodzenia a Nowym Rokiem.
Z tego powodu Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oprotestowało przetarg, uznając go za nieprofesjonalnie przygotowany i poprosiło Pocztę o przedłużenie terminu składania ofert. Poczta tego nie zrobiła.
Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SAR, napisał wtedy m.in.: "Nie dając agencjom wystarczającej ilości czasu, ogłaszając przetarg między świętami a Nowym Rokiem, firma skazuje się na dobór negatywny. Występuje znaczne ryzyko, że najlepsze firmy na rynku nie przystąpią do tego przetargu".
- Nie przewidywaliśmy przedłużenia terminu składania prezentacji i nie zrobiliśmy tego. Zagadnienia poruszane przez pana Pawła Tyszkiewicza omówiliśmy podczas naszego spotkania z nim. Mamy nadzieję, że wszelkie wątpliwości udało nam się wyjaśnić - mówi Zbigniew Baranowski, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.
Z naszych informacji wynika, że ze strony Poczty Polskiej padła deklaracja, że przy następnych przetargach da agencjom więcej czasu na przygotowania. (TW)
(10.01.2012)










