Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 21, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

InPost promuje paczkomaty przez aluzję do Poczty Polskiej

Operator pocztowy InPost rozpoczął kilkudniową kampanię reklamową usługi paczkomatów, w której można doszukać się drwin z Poczty Polskiej.

Emitowany w telewizji i Internecie spot pt. "Naczelnik" pokazuje sfrustrowanego urzędnika, piszącego do św. Mikołaja prośbę, by klienci pokochali wysyłanie paczek. Sceneria nawiązuje do stereotypu PRL: bohater siedzi w obskurnym pokoju, na biurku ma popielniczkę pełną niedopałków, stary telefon, dyplom i "Trybunę Ludu". Tytułowy naczelnik prosi, by wysyłając paczkę, nie trzeba było stać w kolejkach, paczki można było odebrać następnego dnia, a ich nadawanie było możliwe nie tylko w dzień, ale i w nocy oraz w weekendy.

InPost reklamuje w ten sposób wprowadzaną wczoraj usługę nadawania przez całą dobę przesyłek za pomocą paczkomatów. Wystarczy, że nadawca paczki wpisze w paczkomacie swój numer telefonu komórkowego i numer odbiorcy, wybierze najbliższy odbiorcy automat sieci InPost, zapłaci, a przesyłka znajdzie się u adresata na drugi dzień.
Jacek Powałka, dyrektor marketingu InPost, zaprzecza, by reklama atakowała Pocztę Polską. - W filmie celowo nie padają słowa poczta albo kurier. Krytykujemy w nim niegdysiejsze problemy z wysyłaniem paczek i przekonujemy, że u nas jest to bardzo proste. Szanujemy Pocztę Polską jako konkurenta - zapewnia.
Poczta Polska odmówiła nam komentarza w sprawie spotu konkurencji.
Tomasz Bartnik-Mazerant, partner w butiku koncepcyjnym Eleven, nie ma wątpliwości, że spot sugeruje niewydolność Poczty Polskiej w zakresie przesyłania paczek. Uważa, że InPost powinien budować swój wizerunek raczej na pozytywnym odróżnianiu się od firm kurierskich, bo w dostarczaniu przesyłek odbiorcom indywidualnym one są dla niego większą konkurencją niż Poczta Polska. - Poza tym Polacy źle znoszą kampanie porównawcze i automatycznie zaczynają bronić atakowanego. Najlepiej więc mówić w kampanii o sobie - przekonuje Tomasz Bartnik-Mazerant.
Film będzie emitowany do soboty w głównych stacjach telewizyjnych (TVP, TVN, Polsat) i kanałach tematycznych (m.in. TVN 24).
Kreację spotu InPost przygotował we własnym zakresie. Film wyprodukowało studio Trygon Film, a media zaplanował i kupił dom mediowy MPG.

TW

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.