nk, gry i Facebook - tego najczęściej szukają polscy internauci w Google
(Fot. www.google.pl)
Google opublikował doroczny raport Zeitgeist - zestawienie najczęściej wpisywanych do jego wyszukiwarki fraz w Polsce i na świecie.
Polacy w bieżącym roku najczęściej wpisywali w wyszukiwarce Google "nk", "gry" i "Facebook". Kolejne miejsca na liście najpopularniejszych zapytań zajęły: "allegro", "onet", "wp", "youtube", "poczta", "google" oraz "tv".
Największy wzrost częstości wyszukiwania hasła odnotował "kwejk", za którym kryje się portal satyryczny. Po nim na liście są "minecraft" (gra komputerowa) i "facebook.pl". W pierwszej trójce najszybciej zyskujących na popularności osób znalazły się piosenkarki Adele i Amy Winehouse oraz menedżerka muzyczna Maja Sablewska.
W kategorii tematycznej "muzyka" polscy internauci najczęściej poszukiwali fraz: "maleńczuk ostatnia nocka", "nowości muzyczne 2011" i "varius manx przebudzenie". W przypadku sportu największą popularnością cieszyły się hasła: "adamek kliczko", "us open 2011" i "euro 2012". Google przyjrzało się jeszcze kategoriom: film (najczęściej wpisywana "sala samobójców"), jedzenie ("polędwiczki i wieprzowe przepisy"), podróże ("chorwacja"), zwierzęta domowe ("terraria"), gry komputerowe ("minecraft"), produkcje telewizyjne ("x factor").
Z kolei globalną listę 10 najpopularniejszych haseł roku 2011 otwiera piosenkarka "rebecca black". Później jest "google+" i "ryan donn". Na dziewiątej pozycji znalazł się "steve jobs".
Raport Zeitgeist (z jęz. niemieckiego "duch czasu") publikowany jest przez Google pod koniec każdego roku.
AT










