Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Grudzień 08, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Najaktywniejsze media na Facebooku

Wśród rozgłośni obecnych na Facebooku liderem jest Radio Eska, w kategorii prasy - "Gazeta Wyborcza", wśród stacji telewizyjnych - MTV Polska.

Firma Fanpage Trender, zajmująca się badaniami Internetu, przygotowała raport o obecności mediów na Facebooku w listopadzie br. Profil Radia Eska miał 508,7 tys. fanów, najwięcej nie tylko wśród stacji radiowych, ale w ogóle wśród mediów. Wśród rozgłośni drugie miejsce zajęła Eska Rock (174,4 tys.), a trzecie - Radio Zet (138,6 tys.), na kolejnych są RMF FM (91,2 tys.) i RMF Maxxx (90,9 tys.).
Fan page "Gazety Wyborczej" zgromadził w listopadzie 77,7 tys. fanów, drugie miejsce zajęła "Polityka" (47,6 tys.), a trzecie "Wysokie Obcasy" (44,1 tys.). Kolejne są: profil "Elle" (39 tys.) i "eFakt" (37,7 tys.).
Wśród kanałów telewizyjnych największe profile w listopadzie miały: MTV Polska (206,5 tys. fanów), Viva Polska (180,5 tys. fanów), TVN24.pl (144,9 tys.), 4fun.tv (139,8 tys.), Discovery Channel (70,6 tys.). 
Oprócz standardowych danych o liczbie fanów badanie pokazuje zaangażowanie i interaktywność fanów. Największy procent swoich fanów zaangażowały w listopadzie "Digital Camera Polska" (21 proc.), "Tygodnik Powszechny" (16 proc.) i "Viva! Moda" (16 proc.). Wśród stacji radiowych były to profile: Antyradia (19 proc.), Chilli Zet (16 proc.) i Radia Kolor (14 proc.). Natomiast wśród kanałów telewizyjnych największą część swoich fanów angażowały: Superstacja (17 proc.), Comedy Central (9 proc.) i Rebel:tv (8 proc.).
Pełny raport zamieszczamy tutaj.

Komentarz Jana Zająca (adiunkt na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, prezes SmartNet Research & Solutions i współtwórca Fanpage Trender):
Na fan page’ach wszystkich zestawionych mediów znajdziemy standardowo nieco treści newsowych, nieco treści odnoszących się do bieżących trendów, ale też bardzo dużo rozrywki, która szczególnie angażuje fanów.
Interesujące są odwołania do treści krążących i omawianych w warstwie popkultury.W listopadzie w stacjach radiowych i w kanałach telewizyjnych zdecydowanie królowały odwołania do "tragicznej" śmierci Hanki Mostowiak. Zgodnie z intuicją, w przypadku konkursów i show takich jak "Tylko Muzyka" czy "Voice of Poland" zawsze dobrze działają na fanów odwołania do aktualnych wyników i zwycięzców odcinków czy najlepiej całego programu.
Widać wyraźne różnice w zaangażowaniu kobiet i mężczyzn w przypadku różnych treści. Kobiety bardziej pobudzają do interakcji treści ogólne, zaś mężczyzn – tematy polityczne i nowinki technologiczne.

 

AT

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.