Najaktywniejsze media na Facebooku
Wśród rozgłośni obecnych na Facebooku liderem jest Radio Eska, w kategorii prasy - "Gazeta Wyborcza", wśród stacji telewizyjnych - MTV Polska.
Firma Fanpage Trender, zajmująca się badaniami Internetu, przygotowała raport o obecności mediów na Facebooku w listopadzie br. Profil Radia Eska miał 508,7 tys. fanów, najwięcej nie tylko wśród stacji radiowych, ale w ogóle wśród mediów. Wśród rozgłośni drugie miejsce zajęła Eska Rock (174,4 tys.), a trzecie - Radio Zet (138,6 tys.), na kolejnych są RMF FM (91,2 tys.) i RMF Maxxx (90,9 tys.).
Fan page "Gazety Wyborczej" zgromadził w listopadzie 77,7 tys. fanów, drugie miejsce zajęła "Polityka" (47,6 tys.), a trzecie "Wysokie Obcasy" (44,1 tys.). Kolejne są: profil "Elle" (39 tys.) i "eFakt" (37,7 tys.).
Wśród kanałów telewizyjnych największe profile w listopadzie miały: MTV Polska (206,5 tys. fanów), Viva Polska (180,5 tys. fanów), TVN24.pl (144,9 tys.), 4fun.tv (139,8 tys.), Discovery Channel (70,6 tys.).
Oprócz standardowych danych o liczbie fanów badanie pokazuje zaangażowanie i interaktywność fanów. Największy procent swoich fanów zaangażowały w listopadzie "Digital Camera Polska" (21 proc.), "Tygodnik Powszechny" (16 proc.) i "Viva! Moda" (16 proc.). Wśród stacji radiowych były to profile: Antyradia (19 proc.), Chilli Zet (16 proc.) i Radia Kolor (14 proc.). Natomiast wśród kanałów telewizyjnych największą część swoich fanów angażowały: Superstacja (17 proc.), Comedy Central (9 proc.) i Rebel:tv (8 proc.).
Pełny raport zamieszczamy tutaj.
Komentarz Jana Zająca (adiunkt na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, prezes SmartNet Research & Solutions i współtwórca Fanpage Trender):
Na fan page’ach wszystkich zestawionych mediów znajdziemy standardowo nieco treści newsowych, nieco treści odnoszących się do bieżących trendów, ale też bardzo dużo rozrywki, która szczególnie angażuje fanów.
Interesujące są odwołania do treści krążących i omawianych w warstwie popkultury.W listopadzie w stacjach radiowych i w kanałach telewizyjnych zdecydowanie królowały odwołania do "tragicznej" śmierci Hanki Mostowiak. Zgodnie z intuicją, w przypadku konkursów i show takich jak "Tylko Muzyka" czy "Voice of Poland" zawsze dobrze działają na fanów odwołania do aktualnych wyników i zwycięzców odcinków czy najlepiej całego programu.
Widać wyraźne różnice w zaangażowaniu kobiet i mężczyzn w przypadku różnych treści. Kobiety bardziej pobudzają do interakcji treści ogólne, zaś mężczyzn – tematy polityczne i nowinki technologiczne.
AT










