Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 06, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Łódź pokazała nowe logo

Nowe logo Łodzi

Władze Łodzi zaprezentowały nowe logo miasta.

Logo składa się z czterech liter nawiązujących do alfabetu Władysława Strzemińskiego – awangardowego łódzkiego artysty lat 20. i 30. minionego wieku. Ma w ten sposób podkreślać kulturowe dziedzictwo miasta i zarazem jego nowoczesność. Wraz z dopełniającym słowem logo tworzy hasło „Łódź kreuje”.
Nowy logotyp miasta przygotowała Pheno Agency – reprezentująca ją Justyna Żychalska wygrała wcześniejszy konkurs rozpisany przez prezydenta Łodzi i została zaproszona do przygotowania pełnej identyfikacji.

AO

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 07, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Konferencja Press Euro: promocja przy Euro 2012 nie może naruszać prawa

(Fot. presseuro.pl)

Budowa wizerunku Polski jako sprawnego organizatora i kraju nowoczesnego, w którym przestrzega się praw własności intelektualnej, była tematem wiodącym pierwszego dnia IV Międzynarodowej Konferencji Press Euro.

W dniach 7-8 grudnia we wrocławskim hotelu Scandic trwa czwarta już konferencja z cyklu Press Euro organizowana przez miesięcznik "Press". W tym roku wśród ok. 130 uczestników są przedstawiciele działających przy organizacji Euro 2012 instytucji i firm, dziennikarze, są też goście z Charkowa, Lwowa, Kijowa i Innsbrucku.
Podczas wczorajszych dyskusji poruszano temat ochrony praw własności intelektualnej. Tomasz Zahorski z PL.2012 zwracał uwagę, że zastrzeżone są nie tylko logotypy czy maskotki, ale nawet wyrażenia słowne typu "Euro 2012", a nawet "EM 2012". Lista zastrzeżonych znaków jest długa, można ją znaleźć na stronie internetowej firmy Pentagon Research. Uzyskanie licencji wiąże się m. in. z dbałością o wysoką jakość towarów. Jak ujawnił Juliusz Głuski z Euro 2012 Polska, dotychczas licencję uzyskało 45 producentów, a zatwierdzono ponad 2 tys. wzorów gadżetów, zabawek, ubrań sportowych, materiałów piśmiennych itp. Na straży przestrzegania umów licencyjnych w Polsce stoi Komitet Ochrony Praw Człowieka, współpracujący z policją i służbami celnymi, co – zdaniem dyskutantów - powinno przyczynić się także do budowy wiarygodności biznesowej.
Uczestnicy poruszyli też problem związany z ambush marketing, czyli marketingiem pasożytniczym, wywołującym skojarzenia z samą imprezą lub jej sponsorami. Takim przykładem może być wyrób cukierniczy w opakowaniu z napisem "Polska Gola!" i obrazkami piłek nożnych, oferowany podczas ostatnich Mistrzostw Świata w piłce nożnej. Ale może nim być także załączanie do sprzedawanych towarów przez sklep nie posiadający licencji gadżetów z logo imprezy. Wprawdzie trudno ustalić granicę dopuszczalności takich działań, ale prawnik Arkadiusz Matyszczak podkreślał, że wszyscy stosujący ambush marketing muszą się liczyć z groźbą przegranych procesów i wysokich odszkodowań.
Wśród wielu obcokrajowców panuje stereotyp Polski zacofanej. - Dlatego tak ważne jest, by zaskoczyć ich obrazem kraju nowoczesnego o bogatej infrastrukturze – podkreśla Wojciech Folejewski z PL.2012. Według jego zapowiedzi, Polska zaproponuje unikalne narzędzia komunikacji oparte na integracji strony internetowej, aplikacji mobilnej, mediów społecznościowych z kompleksowymi biletami. Działa już interaktywny przewodnik po Polsce (polishguide2012.pl), w którym znajdują się informacje organizacyjne, praktyczne i turystyczne.
Patronat honorowy nad konferencją Press Euro 2011 objęły Ambasada Ukrainy w Rzeczpospolitej Polskiej, Polski Związek Piłki Nożnej i PL.2012. Współorganizatorem jest miasto Wrocław.

MAC

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.