Koszty działalności Krajowego Instytutu Mediów  |  Polacy coraz częściej newsów szukają w internecie  |  Przychody Polityki Insight  |  DDB Warszawa i McCann Poland z nagrodami  |  Menedżer odchodzi z Agory  |  Produkująca seriale firma Telemark ze wzrostem  |  Właściciel dolnośląskiego multipleksu telewizyjnego na minusie  |  Lista "Top Women in Global Cinema"  |  FoodCare wybiera agencję reklamową  |  Sponsoring w Banku Pekao SA  |  Xtreme Fitness Gyms współpracuje  |  Gmina Wisła planuje kampanię  |  Chromatique wspiera Persil  |  Fundacja Legii i Screen Network zaangażowane w kampanię  |  Bunge Polska rusza  |  Netflix we Francji będzie udostępniać kanały TF1  |  "The New York Times" wprowadza subskrypcje dla rodzin i znajomych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Koszty działalności Krajowego Instytutu Mediów  |  Polacy coraz częściej newsów szukają w internecie  |  Przychody Polityki Insight  |  DDB Warszawa i McCann Poland z nagrodami  |  Menedżer odchodzi z Agory  |  Produkująca seriale firma Telemark ze wzrostem  |  Właściciel dolnośląskiego multipleksu telewizyjnego na minusie  |  Lista "Top Women in Global Cinema"  |  FoodCare wybiera agencję reklamową  |  Sponsoring w Banku Pekao SA  |  Xtreme Fitness Gyms współpracuje  |  Gmina Wisła planuje kampanię  |  Chromatique wspiera Persil  |  Fundacja Legii i Screen Network zaangażowane w kampanię  |  Bunge Polska rusza  |  Netflix we Francji będzie udostępniać kanały TF1  |  "The New York Times" wprowadza subskrypcje dla rodzin i znajomych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Koszty działalności Krajowego Instytutu Mediów  |  Polacy coraz częściej newsów szukają w internecie  |  Przychody Polityki Insight  |  DDB Warszawa i McCann Poland z nagrodami  |  Menedżer odchodzi z Agory  |  Produkująca seriale firma Telemark ze wzrostem  |  Właściciel dolnośląskiego multipleksu telewizyjnego na minusie  |  Lista "Top Women in Global Cinema"  |  FoodCare wybiera agencję reklamową  |  Sponsoring w Banku Pekao SA  |  Xtreme Fitness Gyms współpracuje  |  Gmina Wisła planuje kampanię  |  Chromatique wspiera Persil  |  Fundacja Legii i Screen Network zaangażowane w kampanię  |  Bunge Polska rusza  |  Netflix we Francji będzie udostępniać kanały TF1  |  "The New York Times" wprowadza subskrypcje dla rodzin i znajomych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 06, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polacy nie rozumieją pojęcia "lokowanie produktu" - to dobrze dla firm

Niemal połowa Polaków oglądających telewizję (49 proc.) spotkała się z planszą z napisem "audycja zawiera lokowanie produktu”, ale tylko 35 proc. z nich deklaruje, że wie, co on oznacza - wynika z badania PMR Research.

Aż 70,5 proc. respondentów w wieku powyżej 55. roku życia przyznaje, że nie rozumie komunikatu. Jest on niejasny także dla większości osób z wykształceniem podstawowym (64 proc.).
Spośród tych, którzy twierdzą, że rozumieją to sformułowanie, tylko 79 proc. prawidłowo kojarzy lokowanie z reklamą produktu lub reklamą ukrytą. Pozostali mylą komunikat ze sponsoringiem, "reklamą w podświadomości", a nawet mówią, że oznacza on, iż programu "nie można nagrywać” albo że pojawiają się w nim polskie produkty.
- Te badania to dowód na to, że ludzie nie potrafią rozpoznać tej formy reklamy, a także, że product placement jest bardzo trudny do wykrycia - komentuje Robert Niczewski, autor książki "Product placement jako skuteczne narzędzie komunikacji". Andrzej Muszyński, właściciel firmy Al Dentro, zajmującej się product placement, dodaje: - Problemem jest nie najszczęśliwsza nazwa "lokowanie". Rozumiem, że chodziło o sformułowanie w języku polskim, ale jeśli przyjęło się używać pojęcia angielskiego "product placement", to należało je zastosować - twierdzi.
Zdaniem Roberta Niczewskiego wyniki badań dowodzą również ogromnej siły product placement, który pozwala dotrzeć do odbiorcy bez budzenia w nim świadomości, że ma do czynienia z przekazem marketingowym. - Pokazują, że wciąż jest to idealny dla reklamodawców kanał dotarcia i wartość tej formy reklamy powinna rosnąć - uważa Niczewski.
Badanie przeprowadzono w październiku br. na reprezentatywnej grupie 1 tys. Polaków.
Oznaczenia programów pomarańczową planszą z napisem "audycja zawiera lokowanie produktu” wprowadziła tegoroczna nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji.

KSZ

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.