Dział: RADIO

Dodano: Listopad 30, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Radiowa Czwórka rozwiązuje umowy na nadawanie Radia z Wizją

(Fot. www.polskieradio.pl)

W najbliższych dniach do kablówek i platform cyfrowych mających w ofercie Radio z Wizją mają trafić wypowiedzenia umów - dowiedział się "Presserwis".

Polskie Radio rozpoczęło zrywanie umów na nadawanie telewizyjnego programu radiowej Czwórki. W najbliższych dniach do Eutelsatu i poszczególnych operatorów trafią informacje o wypowiedzeniu umów. Część dokumentów już jest gotowa. Większość umów ma sześciomiesięczne okresy wypowiedzeń, co oznacza, że Radio z Wizją może nadawać w kablówkach jeszcze do maja przyszłego roku. Sygnał przesyłany na transpondery satelitarne przez firmę Eutelsat prawdopodobnie przejmie inny nadawca. - Spodziewamy się informacji o zakończeniu emisji, jednak jeszcze oficjalnie jej nie otrzymaliśmy - mówi Krzysztof Stefaniak, rzecznik spółki Vectra, właściciela telewizji kablowej o tej samej nazwie. Jak dodaje, Vectra będzie chciała jak najszybciej zastąpić ten program innym.
Czwórka po rozwiązaniu umów ma nadal nadawać na wizji, ale tylko w Internecie i na urządzeniach mobilnych.
Radio z Wizją rozpoczęło nadawanie w styczniu br. Było autorskim pomysłem ówczesnego prezesa Polskiego Radia Jarosława Hasińskiego, który zapowiadał, że docelowo program ma generować nawet 30 mln zł przychodu rocznie. Program jest nadawany według tej samej ramówki, która obowiązuje radiową Czwórkę, ale w telewizyjnej wersji.

TAM

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY

Dział: RADIO

Dodano: Listopad 30, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Media publiczne dostaną 470 mln zł na realizację misji

W sumie 470 mln zł Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji przekaże do końca tego roku na realizację misji publicznej Telewizji Polskiej, Polskiemu Radiu i regionalnym rozgłośniom publicznym.

Telewizja Polska otrzyma łącznie 205,9 mln zł, Polskie Radio - 131,4 mln zł, a regionalne rozgłośnie publiczne - 132,7 mln zł.
Rzeczniczka KRRiT Katarzyna Twardowska powiedziała Polskiej Agencji Prasowej, że 470 mln zł to łączna kwota, jaką w tym roku Rada zamierza pozyskać z tytułu opłat abonamentowych.
Dochód z abonamentu w wysokości 470 mln zł to o 90 mln zł więcej niż pierwotnie KRRiT zakładała pozyskać w tym roku z tego tytułu, jednak i tak będzie on niższy niż w latach ubiegłych. W 2008 r. było to 726 mln zł, w 2009 r. - 628 mln zł, a w 2010 r. - 537 mln zł.
Na wtorkowym posiedzeniu KRRiT podjęła uchwały uzgadniające plany programowo-finansowe na 2012 r. Polskiego Radia i rozgłośni regionalnych: Radia Białystok, Radia Katowice, Radia Kielce, Radia Koszalin, Radia Kraków, Radia Lublin i Radia Łódź. Do tej pory nie zatwierdzono tylko planów wrocławskiej publicznej rozgłośni.
Plany programowo-finansowe to dla TVP i Polskiego Radia nowość wprowadzona ubiegłoroczną zmianą ustawy o rtv. Mają one zagwarantować realizowanie przez media publiczne misji. Ich ostateczny kształt musi być wynikiem porozumienia między nadawcami a Krajową Radą.

PAP, KOZ

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo