132,6 mln zł zarobił TVN z reklam przy "Mam talent" i "Tańcu z gwiazdami"
Kacper Kuszewski i Anna Głogowska zwycięzcy 13 edycji programu "Taniec z gwiazdami". (fot. Piotr Król)
Ze sprzedaży reklam przy weekendowych programach rozrywkowych "Mam talent" i "Taniec z gwiazdami" TVN uzyskał jesienią 132,6 mln zł.
Jesienią ub.r. programy zarobiły w sumie 10,3 mln zł więcej. Ostatnia edycja "Mam talent" przyniosła stacji w br. 75,8 mln zł, a "Taniec z gwiazdami" – 56,8 mln zł (wszystkie dane cennikowe, bez rabatów).
Ten pierwszy program przyciągał więcej widzów: średnio 4,3 mln (rok temu widzów było ich 5,3 mln). "Mam talent" był emitowany w soboty o godz. 20, od 3 września do 26 listopada. TVN miał w tym czasie 29,3 proc. udziału w rynku (32,8 proc. w grupie komercyjnej widzów w wieku 16-49 lat) i w obu grupach był liderem pasma. Jedynka miała w tym paśmie średnio 18,5 proc. udziału (17,2 proc. w grupie 16-49), Dwójka – 13,9 proc. (13,2 proc.), a Polsat – 11,1 proc. (12 proc.). Show wygrał w tym roku Kacper Sikora.
Finał "Mam talent", który zgromadził 3,6 mln widzów (najsłabiej oglądany odcinek tego programu), zdecydowanie przegrał jednak z finałem "Tańca z gwiazdami", który przyciągnął 4,7 mln osób i był najchętniej oglądanym odcinkiem tego show. Nadawany w niedziele o 20, od 4 września do 27 listopada, "Taniec" miał średnio 4,1 mln widzów (jesienią ub.r. było to 4,6 mln). Średni udział TVN w rynku w czasie emisji tego programu wyniósł 25,3 proc. i był najlepszym wynikiem w tym paśmie (TVP 1 miał 17,3 proc., Polsat 16,8 proc., a TVP 2 – 11,1 proc.). Jednak w grupie komercyjnej TVN z wynikiem 20,6 proc. ustępował Polsatowi – 22,8 proc. (udział Jedynki wyniósł 13,8 proc., a Dwójki – 10,8 proc.). "Taniec z gwiazdami" wygrała para Kacper Kuszewski i Anna Głogowska.
Dane: Nielsen Audience Measurement.
RUT










