Ranking programów informacyjnych regionalnych oddziałów TVP
Spośród programów informacyjnych regionalnych oddziałów Telewizji Polskiej najchętniej oglądane są "Obiektyw" TVP Białystok i "Kurier" TVP Warszawa ("Telewizyjny Kurier Warszawski" i "Kurier Mazowiecki").
Programy informacyjne regionalnych oddziałów TVP są nadawane codziennie w godz. 18.30-19. Z danych Nielsen Audience Measurement za okres 1 września - 21 listopada br. wynika, że "Obiektyw" TVP Białystok co wieczór ogląda 4,60 proc. mieszkańców województwa podlaskiego, co przekłada się na 12,29 proc. udziału w widowni telewizyjnej w tym regionie. Na drugim miejscu jest warszawski oddział TVP, którego serwisy przyciągają 2,23 proc. mieszkańców woj. mazowieckiego (6,35 proc. udziału w rynku w tym województwie).
Programy informacyjne kolejnych pięciu oddziałów mają w swoich województwach oglądalność w przedziale 1,5-2 proc.: "Panorama" TVP Gdańsk – 1,86 proc. (5,48 proc. udziału w rynku), "Łódzkie Wiadomości Dnia" TVP Łódź – 1,82 proc. (5,54 proc. udziału w rynku), "Kronika" TVP Kraków – 1,68 proc. (6,10 proc. udziału w rynku), "Panorama Lubelska" TVP Lublin – 1,64 proc. (5,21 proc. udziału w rynku), "Fakty" TVP Wrocław – 1,61 proc. (4,79 proc. udziału w rynku).
Kolejne trzy oddziały uzyskują w swoich województwach 1-1,4 proc. oglądalności: "Zbliżenia" TVP Bydgoszcz – 1,17 proc. (3,23 proc. udziału w rynku), "Aktualności" TVP Katowice – 1,12 proc. (3,10 proc. udziału w rynku) i "Kronika" TVP Szczecin – 1,03 proc. (2,60 proc. udziału w rynku).
Poza pierwszą dziesiątką są trzy oddziały z oglądalnością programów informacyjnych w granicach 0,5-0,9 proc.: "Teleskop" TVP Poznań – 0,89 proc. (udział w rynku: 2,92 proc.), "Aktualności" TVP Rzeszów – 0,83 proc. (2,61 proc. udziału w rynku) i "Informacje lubuskie" TVP Gorzów Wielkopolski – 0,64 proc. (1,86 proc. udziału w rynku).
W przypadku ostatnich trzech oddziałów wyniki są zbliżone do granicy błędu: "Informacje" TVP Kielce – 0,44 proc. (1,31 proc. udziału w rynku), "Informacje" TVP Olsztyn – 0,35 proc. (1,06 proc. udziału w rynku) i "Kurier Opolski" TVP Opole – 0,05 proc. (0,16 proc. udziału w rynku).
Jeśli chodzi o bezwzględną liczbę widzów, to zdecydowanie wygrywa TVP Warszawa, którego program informacyjny w woj. mazowieckim przyciąga średnio prawie 108 tys. osób (w tej kategorii siłą rzeczy większe szanse mają oddziały z regionów o dużej liczbie mieszkańców).
Dane: Nielsen Audience Measurement.
RUT










