Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 08, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP pozbyła się udziałów w TNS OBOP

(fot. Karol Piechocki Press)

Telewizja Polska sprzedała swoje udziały w TNS OBOP. Firma badawcza spodziewa się znacznego spadku przychodów, bo przestanie mierzyć oglądalność dla TVP.

TVP miała w TNS OBOP 40 proc. udziałów. Sprzedała je sieci TNS, która stała się w ten sposób jedynym właścicielem firmy badawczej. Wartości transakcji nie ujawniono. Według sprawozdania finansowego telewizji publicznej za ub.r. księgowa wartość udziałów w TNS OBOP wynosiła 403 tys. zł. Firma badawcza w ub.r. miała 45,3 mln zł przychodu, przy czym ok. 13 mln zł przyniosły jej pomiary widowni telewizyjnej, które kupowała TVP. Jednak od stycznia 2012 roku TVP będzie korzystała z badań Nielsen Audience Measurement, TNS OBOP z końcem grudnia musi więc zamknąć swój panel telemetryczny. W związku z tym z firmy badawczej musi odejść ok. 25 pracowników (zostanie ok. 110 osób), TNS OBOP planuje też dużo niższe przychody w 2012 roku.

(08.11.2011)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.