TVP pozbyła się udziałów w TNS OBOP
(fot. Karol Piechocki Press)
Telewizja Polska sprzedała swoje udziały w TNS OBOP. Firma badawcza spodziewa się znacznego spadku przychodów, bo przestanie mierzyć oglądalność dla TVP.
TVP miała w TNS OBOP 40 proc. udziałów. Sprzedała je sieci TNS, która stała się w ten sposób jedynym właścicielem firmy badawczej. Wartości transakcji nie ujawniono. Według sprawozdania finansowego telewizji publicznej za ub.r. księgowa wartość udziałów w TNS OBOP wynosiła 403 tys. zł. Firma badawcza w ub.r. miała 45,3 mln zł przychodu, przy czym ok. 13 mln zł przyniosły jej pomiary widowni telewizyjnej, które kupowała TVP. Jednak od stycznia 2012 roku TVP będzie korzystała z badań Nielsen Audience Measurement, TNS OBOP z końcem grudnia musi więc zamknąć swój panel telemetryczny. W związku z tym z firmy badawczej musi odejść ok. 25 pracowników (zostanie ok. 110 osób), TNS OBOP planuje też dużo niższe przychody w 2012 roku.
(08.11.2011)










