Rada Reklamy chce na bieżąco sprawdzać, czy reklamy są etyczne
Rada Reklamy pracuje nad projektem, który pozwoli monitorować reklamy pod kątem etyki. Projekt ma ruszyć w przyszłym roku.
- Początkowo będziemy monitorować rynek reklam w poszczególnych sektorach, w jednym miesiącu np. rynek motoryzacyjny, a w innym jakąś inną kategorię - mówi Konrad Drozdowski, prezes Rady Reklamy. - To trudne zadanie, bo chodzi o to, by żadnej reklamy w badanym okresie nie pominąć - dodaje. W przyszłym roku Rada zamierza zbadać dwa sektory. Nie wiadomo jeszcze jakie. Nie ustalono jeszcze, skąd będą pobierane dane o reklamach.
Komisja Etyki Reklamy bardzo rzadko zajmuje się sprawami zgłaszanymi do rozpatrzenia przez Radę Reklamy. Zwykle zajmuje się skargami, które wpływają do niej bezpośrednio od konsumentów. W ub.r. wpłynęło 1429 skarg, podczas, gdy rok wcześniej tylko 627. Najwięcej skarg wpływa na reklamy pojawiające się na nośnikach outdooru, a w drugiej kolejności w telewizji.
W tym roku Komisja Etyki Reklamy wydała 77 uchwał stwierdzających naruszenie kodeksów przez reklamy.
KSZ










