Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 28, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rada Reklamy chce na bieżąco sprawdzać, czy reklamy są etyczne

Rada Reklamy pracuje nad projektem, który pozwoli monitorować reklamy pod kątem etyki. Projekt ma ruszyć w przyszłym roku.

- Początkowo będziemy monitorować rynek reklam w poszczególnych sektorach, w jednym miesiącu np. rynek motoryzacyjny, a w innym jakąś inną kategorię - mówi Konrad Drozdowski, prezes Rady Reklamy. - To trudne zadanie, bo chodzi o to, by żadnej reklamy w badanym okresie nie pominąć - dodaje. W przyszłym roku Rada zamierza zbadać dwa sektory. Nie wiadomo jeszcze jakie. Nie ustalono jeszcze, skąd będą pobierane dane o reklamach.
Komisja Etyki Reklamy bardzo rzadko zajmuje się sprawami zgłaszanymi do rozpatrzenia przez Radę Reklamy. Zwykle zajmuje się skargami, które wpływają do niej bezpośrednio od konsumentów. W ub.r. wpłynęło 1429 skarg, podczas, gdy rok wcześniej tylko 627. Najwięcej skarg wpływa na reklamy pojawiające się na nośnikach outdooru, a w drugiej kolejności w telewizji.
W tym roku Komisja Etyki Reklamy wydała 77 uchwał stwierdzających naruszenie kodeksów przez reklamy.

KSZ

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.