Grand Prix Effie 2011 zdobyły Publicis i MEC za kampanię dla TP SA
"Dociekliwe serce"
Agencją Roku została Ogilvy, a najlepszym domem mediowym MEC - tak zdecydowało jury konkursu komunikacji marketingowej Effie Awards 2011. Kampania TP SA "Dociekliwe Serce", przygotowana przez Publicis i dom MEC, została uznana za najbardziej efektywną.
Publicis i MEC otrzymały nagrodę Grand Prix za kampanię "Dociekliwe serce" realizowaną dla produktu Neostrada. - Cieszę się, że wybory jury pokrywają się z tym, co myślą konsumenci. "Serce i Rozum" stały się niemal ikonami TP SA, bardzo lubianymi przez konsumentów, a to przełożyło się na konkretne wyniki sprzedażowe - komentuje sukces Marek Gargała, dyrektor zarządzający agencji Publicis.
W tegorocznej, już 12. edycji konkursu komunikacji marketingowej Effie drugi raz z rzędu jury oceniało łączny efekt danej kampanii, nie analizując, jaką rolę w jej przygotowaniu odegrały odrębnie agencja i dom mediowy. Wśród kampanii nagrodzonych złotymi statuetkami Effie znalazły się: kampania "Łomża. Mały browar z dużym piwem" dla Browarów Regionalnych Łomża (Testardo Gram, Brain, Touch Ideas, Starlink) oraz kampania "Męskie Granie" dla Grupy Żywiec (Macroscope OMD, Just, Live).
Po podsumowaniu punktów za zdobyte złote, srebrne i brązowe statuetki okazało się, że Agencją Reklamową Roku drugi raz z rzędu jest Ogilvy. W tym roku zdobyła ona dwie statuetki srebrne i dwie brązowe. Bezpośrednio wyprzedziła agencje Publicis i Brain.
Wśród domów mediowych konkurentów zdystansował MEC - oprócz Grand Prix zdobył dwie srebrne i dwie brązowe Effie. Na drugim miejscu był Starlink - zdobył po jednej złotej, srebrnej i brązowej statuetce. Dalej były Starcom i PanMedia Western.
Do tegorocznego konkursu organizowanego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zgłoszono 103 prace, a nominowano 38 w 17 kategoriach. Oceny prac dokonało 88-osobowe jury pod przewodnictwem prezesa Alior Banku Wojciecha Sobieraja. - Generalnie należy pozytywnie ocenić jakość zgłoszonych prac. Sporym optymizmem napawa to, że marketerzy widzą potrzebę nieustannego zwiększania efektywności podejmowanych działań i tym samym coraz bardziej precyzyjnego osadzania ich w rzeczywistości biznesowej - ocenia Paweł Patkowski, jeden z jurorów i dyrektor marki, mediów i komunikacji Grupy TP.
Gala wręczenia nagród Effie odbyła się w Teatrze Wielkim w Warszawie. (KSZ, AMS)
(17.10.2011)










