Media Regionalne przejdą gruntowną restrukturyzację
Array
Media Regionalne, grupa wydająca dzienniki regionalne, rozpoczęły program restrukturyzacji. Ma on poprawić efektywność operacyjną i kosztową wydawnictwa.
Na ten i przyszły rok zaplanowano w Mediach Regionalnych projekty związane m.in. z przyspieszeniem rozwoju wortali regionalnych grupy, systemową wymianą materiałów między dziennikami, budową centrum obsługi dystrybucji, przekształceniem struktur sprzedażowych i ograniczeniem kosztów pracy.
Oznacza to m.in., że gazety z grupy zaczną się wymieniać treściami związanymi z rozrywką, motoryzacją, poradami. W ten sposób wydawca zaoszczędzi na tworzeniu tekstów dla każdej z gazet oddzielnie. Media Regionalne zamierzają ograniczyć koszty pracy o ok. 10 proc. - planowane są zwolnienia, obniżki pensji i zmiany formy zatrudnienia. Wydawnictwo jest jeszcze przed rozmowami w tej sprawie ze związkami zawodowymi.
Przedstawiciele Mediów Regionalnych tłumaczą te ruchy znacznym spadkiem przychodów w stosunku do założeń finansowych na 2011 rok. Tegoroczne obniżenie przychodów wynika, ich zdaniem, ze zmiany sposobu konsumpcji mediów, co doprowadza do spadku sprzedaży dzienników oraz do trwałego zjawiska przenoszenia się wydatków reklamowych z prasy do Internetu.
- To są wyzwania, z którymi musimy się zmierzyć, aby zapewnić stabilność funkcjonowania i dalszy rozwój spółki. W tym celu przygotowaliśmy pakiet projektów służących z jednej strony optymalizacji kosztów, z drugiej – rozwojowi w obszarze nowych mediów - mówi Joanna Pilcicka, prezes zarządu Mediów Regionalnych.
SK










