TVP 1 nie ma już największego udziału w rynku, we wrześniu przegrała z TVN
Iwona Schymalla, dyrektor TVP 1 (fot. Piotr Król)
We wrześniu największy udział w rynku uzyskał TVN, wyprzedzając tradycyjnego lidera – TVP 1.
Udział TVN wyniósł 16,9 proc. (we wrześniu ub.r. było to 16,4 proc.). Jedynka miała 16 proc. (18,3 proc.), Polsat 14,6 proc. (14,8 proc.), a Dwójka – 12,4 proc. (14,3 proc.). TVN – tak jak w ub.r. – był też we wrześniu liderem w grupie komercyjnej 16-49, w której jego udział wyniósł 17,8 proc. (17,4 proc. rok temu). Drugi był Polsat – 16,3 proc. (17,4 proc.), a dalej Jedynka – 12,3 proc. (14,4 proc.) i Dwójka – 11 proc. (13,6 proc.). W obu grupach we wrześniu zyskał tylko TVN.
Prezes Telewizji Polskiej Juliusz Braun, pytany o spadek udziałów głównych anten TVP w nowym sezonie, powiedział nam w ubiegłym tygodniu, że oceny jesiennej ramówki telewizja dokona w połowie października.
Wyniki za trzy kwartały br. z głównych telewizji poprawił tylko Polsat. Tutaj Jedynka zachowała pierwszą pozycję – z udziałem 17,8 proc. (wobec 19,4 proc. za trzy kwartały ub.r.). Drugi był TVN – 14,7 proc. (14,9 proc.), trzeci Polsat – 14,3 proc. (13,6 proc.), a czwarta Dwójka – 13,4 proc. (14,4 proc.). W grupie 16-49 największy udział w okresie styczeń-wrzesień br. miał Polsat – 16,2 proc. (15,8 proc.), dalej uplasowały się: TVN – 15,9 proc. (16 proc.), Jedynka – 14 proc. (15,9 proc.) i Dwójka – 12 proc. (13,5 proc.).
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(03.10.2011)










