Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 03, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP 1 nie ma już największego udziału w rynku, we wrześniu przegrała z TVN

Iwona Schymalla, dyrektor TVP 1 (fot. Piotr Król)

We wrześniu największy udział w rynku uzyskał TVN, wyprzedzając tradycyjnego lidera – TVP 1.

Udział TVN wyniósł 16,9 proc. (we wrześniu ub.r. było to 16,4 proc.). Jedynka miała 16 proc. (18,3 proc.), Polsat 14,6 proc. (14,8 proc.), a Dwójka – 12,4 proc. (14,3 proc.). TVN – tak jak w ub.r. – był też we wrześniu liderem w grupie komercyjnej 16-49, w której jego udział wyniósł 17,8 proc. (17,4 proc. rok temu). Drugi był Polsat – 16,3 proc. (17,4 proc.), a dalej Jedynka – 12,3 proc. (14,4 proc.) i Dwójka – 11 proc. (13,6 proc.). W obu grupach we wrześniu zyskał tylko TVN.
Prezes Telewizji Polskiej Juliusz Braun, pytany o spadek udziałów głównych anten TVP w nowym sezonie, powiedział nam w ubiegłym tygodniu, że oceny jesiennej ramówki telewizja dokona w połowie października.
 

http://chart.apis.google.com/chart?chxs=0,161818,12.5&chxt=x&chs=562x285&cht=p3&chco=224499&chd=s:KKJIY&chdl=TVN|TVP+1|Polsat|TVP+2|pozosta%C5%82e&chdlp=b&chl=16%2C9+%25|16+%25|14%2C6+%25|12%2C4+%25|40%2C1+%25&chtt=Udzia%C5%82y+w+widowni+telewizyjnej+we+wrze%C5%9Bniu+br.&chts=323232,13.5

 

Wyniki za trzy kwartały br. z głównych telewizji poprawił tylko Polsat. Tutaj Jedynka zachowała pierwszą pozycję – z udziałem 17,8 proc. (wobec 19,4 proc. za trzy kwartały ub.r.). Drugi był TVN – 14,7 proc. (14,9 proc.), trzeci Polsat – 14,3 proc. (13,6 proc.), a czwarta Dwójka – 13,4 proc. (14,4 proc.). W grupie 16-49 największy udział w okresie styczeń-wrzesień br. miał Polsat – 16,2 proc. (15,8 proc.), dalej uplasowały się: TVN – 15,9 proc. (16 proc.), Jedynka – 14 proc. (15,9 proc.) i Dwójka – 12 proc. (13,5 proc.).

http://chart.apis.google.com/chart?chxs=0,161818,12.5&chxt=x&chs=562x285&cht=p3&chco=224499&chd=s:LJJIY&chdl=TVP+1|TVN|Polsat|TVP+2|pozosta%C5%82e&chdlp=b&chl=17%2C8+%25|14%2C7+%25|14%2C3+%25|13%2C4+%25|39%2C8+%25&chtt=Udzia%C5%82y+w+widowni+telewizyjnej+w+okresie+stycze%C5%84-wrzesie%C5%84+br.&chts=323232,14.5

Dane: Nielsen Audience Measurement.

(03.10.2011)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.